וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המח"ט המתחזה": בגלל הטרדה מינית קידומו עוכב בעבר. המהדורה

20.8.2013 / 14:00

גילויים חדשים בפרשת "הקצין המתחזה" שנחשפה במהדורת וואלה! חדשות. וגם: החילונים מפסידים יותר מהקיצוץ בקצבאות הילדים, והאם אירופה בדרך להכיר בביטקוין?

מערכת וואלה!

לוואלה! חדשות נודע כי הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, עיכב את קידומו של הקצין הבכיר שהתחזה לאדם אחר לקבלת מין מנשים בשל תלונה על הטרדה מינית. לאחר זמן מה הקידום בוצע.

הבדיקה שמתבצעת בצה"ל בעניינו של הקצין בדרגת אלוף-משנה שהונה נשים בזהות בדויה, נמשכת. הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ הורה בעבר שלא לקדם את הקצין, המשרת כיום כמפקד חטיבה בצה"ל, לאחר שהוגשה נגדו תלונה בגין הטרדה מינית. עם זאת, בעקבות תפקודו במלחמת לבנון השנייה, החליט הרמטכ"ל גבי אשכנזי לקדמו, למרות הכתם בעברו. לאחר שהחלה הבדיקה יצא הקצין לחופשה, אולם מאז הספיק לחזור לחטיבה.

הבדיקה בעניינו של הקצין, עליה הורה מפקד זרוע היבשה אלוף גיא צור, החלה לאחר שלוואלה! חדשות הגיעו עדויות מכמה נשים. לפי העדויות, הקצין משתמש בזהות בדויה, מציג עצמו כגבר פנוי ויוצר קשר עם נשים באינטרנט. בשנת 2005 הוגשה נגד המח"ט תלונה על ידי חיילת ששירתה תחתיו, על פיה הוא הטריד אותה מינית.

הוא הורשע בדין משמעתי וקיבל נזיפה לתיקו האישי. בעקבות זאת, הורה הרמטכ"ל חלוץ להקפיא את קידומו של הקצין, שהיה אז בדרגת סגן-אלוף. זמן קצר אחרי פרוץ מלחמת לבנון השנייה נשלח הקצין להחליף מג"ד שנפצע. הוא ביצע את המשימה בהצטיינות, מה שהוביל את הרמטכ"ל אשכנזי להפוך את החלטת קודמו. בעקבות דיון בנושא בפורום מטכ"ל, הוחלט לקדם את הקצין, למרות עברו.

הקצין אמור לקבל בחודשים הקרובים דרגת תת-אלוף ולהתמנות למפקד אוגדת מילואים. בעקבות חשיפת המקרה, פתחו בצה"ל בבדיקה שמסקנותיה יקבעו בקרוב את עתידו של הקצין. מדובר צה"ל נמסר: "עניינו של הקצין נידון בימים אלה".

סיפור שהביאה כתבתנו לענייני פלילים, מור שמעוני.

עוד במהדורה:

מי נפגע יותר מקיצוץ בקצבאות הילדים? היום נכנס לתוקפו הקיצוץ בקצבאות הילדים, כחלק מהגזרות הכלכליות של תקציב 2013-2014. האווירה בכנסת, כמו גם ברחוב, מדברת על כך שהנפגעים המרכזיים יהיו החרדים, אבל המספרים מציירים תמונה אחרת.

הכרה בביטקוין - תחילת הסוף של הכסף הרגיל? ממשלת גרמניה הודיעה אתמול שהיא רואה בביטקוין כסף פרטי לכל דבר, האם היא רק הסנונית הראשונה שמבשרת את ההכרה במטבע הווירטואלי?

קץ עידן ההורדות? יס הודיעה שתשדר סדרות אמריקניות מתורגמות שעה אחרי ארצות הברית. לא מדובר רק בחידוש טכנולוגי, בחברת הלוויין דואגים גם שאנחנו, נהיה פחות עבריינים ולא נפר זכויות יוצרים.

התחזית, היום התחממות קלה, הלילה מעונן חלקית. מחר ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully