וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק המכולות: "יש כאן עניין עדתי וזה מסריח"

העירייה צריכה בסוף השבוע להשיב לבג"ץ לגבי מדיניות האכיפה שלה על פתיחת עסקים בשבת, וקובי ברמר, מוביל מאבק המכולות, ממשיך למחות: "חוק זה חוק, למה בינתיים הכול פתוח?"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

רגע לפני שעיריית תל אביב נדרשת לתת תשובות לבג"ץ לגבי פתיחת רשתות סופר בעיר בשבתות, מוביל מאבק המכולות ובעלים של מכולת ברחוב שינקין בעיר, מבטיח לא לשקוע בייאוש ומפנה את זעמו אל השופטים. "שבע שנים אני נלחם, אני מרגיש מבוזה", אמר הבוקר (שלישי) קובי ברמר לוואלה! חדשות, והבהיר כי פעילי המאבק טרם קיבלו התייחסות מהעירייה בנושא.

קובי ברמר מוביל מאבק המכולות. יותם רונן
"החופש זה לנוח בשבת, ולדעת שלא פוגעים לך בפרנסה". קובי ברמר/יותם רונן

"בג"ץ נתן 60 יום להחליט בעניין. בינתיים העסקים פתוחים. למה לא להיות אזרחים טובים ולסגור בינתיים עד שתתקבל החלטה בנושא?", תוהה ברמר. כאמור, עיריית תל אביב צריכה ביום שישי הקרוב להשיב לדרישת בג"ץ על מדיניות האכיפה שלה את חוק העזר העירוני, האוסר על פתיחת עסקים בשבת, לאחר שזה תקף את מדיניות זו. ברמר ציין כי תהיה תגובה מטעם המאבק, בתום 60 הימים, מכיוון שהחוק מאפשר זאת. "אין כאן שאלה. נתבע תביעות אישיות. יש כאן עניין עדתי וזה מסריח, וזה הולך לצאת החוצה. בעלי המכולות הם מזרחים, בעלי הסופרים - אשכנזים. הם רוצים לעקור לנו את הפרנסה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"או שכולם סגורים, או שכולם פתוחים". סניף AM:PM בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

להצעתו של סגן ראש עיריית תל אביב ויו"ר סיעת "רוב העיר" במועצה, אסף זמיר, שהתפרסמה אתמול בוואלה! חדשות, לפיה מקומות מזון ובילוי יפתחו בשבת באזורים מרכזיים בעיר בלבד, מגיב ברמר בביטול. "ברחובות ראשיים אפשר לעבור באדום? ברחובות ראשיים מותר לאנוס נשים? אם החוק לא מאפשר - אז החוק לא מאפשר!", הוא זועם. "אין דבר כזה. או שכולם יהיו פתוחים, או שכולם יהיו סגורים. החופש זה לנוח בשבת, ולדעת שלא פוגעים לך בפרנסה. כל דבר אחר זה עבדות", סיכם ברמר. "הולך להיות כאן ביזוי בית משפט גדול".

אתמול הסביר אסף זמיר כי תשובת העירייה לבג"ץ תדגיש כי אין בכוונתה לשנות את אופן האכיפה של חוק העזר הקיים, ובמקביל תצהיר כי בכוונתה לתקן את החוק. "השינוי של החוק מורכב מאוד. צריך למצוא כאן את העמק השווה בין מי שחושב שהכול צריך להיות פתוח בשבת, לאלה שכלל לא, ולאלה שחושבים שצריך מודל של 'תורנות' בין הסניפים", אמר זמיר אתמול. לדבריו מדובר בסוגיה בעלת משמעויות פוליטיות ולאומיות. "הבעיה הרי קיימת בעוד הרבה עיריות ברחבי הארץ, וההחלטה בתל אביב תהיה תקדים לכל העיריות".

עוד בנושא:
פתרון תל אביבי: סו?פרים בשבת - ברחובות המרכזיים
תל אביב נגד סגירת עסקים בשבת: "נמשיך להיות עיר חופשית"
מוביל מאבק המכולות: "רצו לרמוס אותנו, קיבלנו צדק"

לפניות לכתבת: daniellerosenbaum@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully