וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגוסט הנורא, קשה מתמיד

חזי שטרנליכט

20.8.2013 / 8:22

מי המציא את החודש הזה? את אוגוסט? ואל תדברו איתי על הקיסר אוגוסטוס. אני מדבר על ההמצאה הישראלית שנקראת חודש אוגוסט, ובו קרני השמש צולות את מה שנשאר מהמוח וכל עם ישראל יחד מתבשל כחמין בסיר החמסין. מתי כבר יבוא ספטמבר? והשנה גם זה לא יציל אותנו, עם הקדמת כל "תיק החגים" בצמוד לסוף אוגוסט.

נשאר עוד שבוע מהיום לתחילת שנת הלימודים, וביום בהיר רואים את שמחת תורה, שהיא השמחה האמיתית שנותרה בלוח השנה, כשנפטרים מחגי תשרי לטובת ארבעה וחצי ימי עבודה תקינים, נטולי חופשות, ושבהם מד הלחות במישור החוף חוזר לרמות סבירות של 90 אחוזים בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד שבוע לפתיחת שנת הלימודים/מערכת וואלה!, צילום מסך

החודש הזה הופך קשה משנה לשנה, בייחוד אם יש לך ילדים. כל שיבוץ אפשרי נשלף באוגוסט וכל מתכון אפשרי לקומבינציית לו"ז מגיע לכדי מיצוי. מי צריך מחשבי?על לתכנן לוחות זמנים? קחו הורה שמתכנן שבוע אחד באוגוסט, וקיבלתם מתכנן מרכזי כמעט מושלם שמצליח להחזיק כמה כדורים באוויר, אגב הכנת ארוחה קלה.

והארנק? הוא נסחט עד דק. על מע"מ ועל מס הכנסה מדברים פה. אבל על מס חודש אוגוסט ממעיטים לדבר. מי בכלל מסוגל לעבוד? מי יכול לעצור את שטף ההוצאות הלא אנושי הזה? הדרדק למד את המשפט: "אבא, תביא לי", שעתיד להשתדרג ל"אני רוצה את זה" של אחותו. והכל יחד הוצאה מוכרת, עם חשבונית לחיסול יתרת העובר ושווא.

אוגוסט הישראלי הוא מעין מסע אתגרי לא פוסק, שבו רפיון כוחו של המוח, אחוזי הלחות והחום העולים ושאון הצווחות של הילדים מתחרים זה בזה. איפשהו בתוך אוגוסט משלבת המשפחה הממוצעת, אם יש חיה כזאת, את "חופשת הקיץ", שהיא, כמובן הונאה מושלמת. אין בעצם דבר כזה, חופשה עם ילדים. מכיוון שההורים עובדים בשביל הילדים, במהלך החופשה המשפחתית מדובר בעבודה עוד יותר אינטנסיבית.

ב"חופשה" ההורה צריך לשמור על הילד מסוקרן ומאותגר אינטלקטואלית, מתוגמל קלורית ומצ'ופר פחמימתית. ובמילים אחרות, לתת להוד מעלתו יורש העצר ולהוד מלכותה המלכה לעתיד את מגוון אפשרויות הבילוי; לסחוב עבורם את האוכל אל הים, לוודא שיש בריכה, לא לשכוח את החטיפים, לא לשכוח את הילדים באחד האתרים - וכדי לקיים את ההונאה החברתית שנקראת "חופשה", חובה גם לצלם ולשתף את הרגע היחיד בטיול שבו לא היתה מריבה בין הדרדקים, דמעות טריות או מנוגבות והזעה כלל?גופית, שמדמה את המצולמים לעגבנייה שלוקה.

עם זאת לא הכל אבוד. יש פתרון טכנולוגי אחד שמצליח לייצר דקת מנוחה באוגוסט הנורא. מדובר בפלא אחד שנתן לנו סטיב ג'ובס זצ"ל או אחד מחבריו. מדובר כמובן בטאבלט. רק הגיח לאוויר העולם אותו מכשיר מופלא, וכבר הדרדקים מאמצים אותו אל ליבם ומנגבים אותו באצבעותיהם הקטנטנות.

להורה לא נותר אלא להביט בהזנחה הפעילה שלו את ילדיו ולחוש מייד רגשי אשם נוראים על כך שהוא נותן להם לשחק בטאבלט, בזמן שיכלו להתרוצץ בפעילויות חינוכיות מסוג כלשהו באש התופת של חודש אוגוסט. אבל עם רגשות אשם אפשר להתמודד בקלות. מזה יש בשפע כל השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully