וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקירת החרדי בט' באב: פלסטיני נאשם בניסיון רצח

19.8.2013 / 18:20

סולטן אבו חומוס ממזרח ירושלים מואשם שניסה לדקור למוות את משה לימואי, כשחזר מתפילה בעיר העתיקה. חברו נאשם בחבלה בכוונה מחמירה. צו איסור פרסום על פרטי מעורבים אחרים

דקירת החרדי בירושלים בתשעה באב – שלב האישום: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סולטן אבו חומוס בן 19 ממזרח ירושלים בגין ניסיון רצח של משה לימואי סמוך לשער שכם בחודש שעבר. הוא נאשם גם בשיבוש מהלכי משפט. חברו, מחמוד רג'בי בן ה-18, מואשם בחבלה בכוונה מחמירה. במקביל, הוגשה בקשה למעצר השניים עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, ההחלטה של אבו חומוס לבצע פיגוע התקבלה בעקבות אירוע שעבר יום לפני המקרה, אז עוכב לחקירה אחרי שכוחות הביטחון חשדו בו כי התכוון ליידות אבנים כחלק מהתפרעות פלסטינים בשער שכם. ע', תושב ישראל וחברו של אבו חומוס שפרטיו אסורים לפרסום, שמע ממנו על המקרה - וקשר עמו קשר לרצוח יהודי בפיגוע דקירה. ע' יצר קשר גם עם רג'בי ועם שלושה נוספים והם נסעו יחד מעיסאוויה לשער שכם.

ע' ואבו חומוס נפרדו מהחבורה וחיפשו קורבן לתקיפה, כך עולה מהאישום. באזור היו באותה עת רק שוטרים וחיילים, ולכן החליטו השניים לחכות על מנת לתקוף בלתי חמושים. סמוך ל-20:45 בערב הם הבחינו במשה לימואי, יצחק מישאלי וחננאל מישאלי, שלושה גברים חרדים שעברו במקום.

חשד לפיגוע בבירה: בן 33 נדקר שש פעמים. עומר מירון
זירת האירוע בחודש שעבר ליד שער שכם/עומר מירון

המעורב הישראלי יצר קשר עם רג'בי וביקש ממנו לעלות לתצפית ולהתריע אם מישהו מאנשי כוחות הביטחון מתקרב, ואז קרא לאבו חומוס להצטרף אליו.

מיד לאחר מכן, לפי האישום, התנפל ע' על לימואי, ודקר אותו מספר רב של פעמים בפלג גופו העליון. לימואי ניסה להתגונן וכתוצאה מכך פגעה אחת הדקירות בידו. הודות למאבקו של לימואי, שני התוקפים נבהלו. אבו חומוס אף דחף את לימואי כדי למנוע ממנו לתפוס את ע' – ואז השניים נמלטו מהמקום. כוחות מד"א שהגיעו למקום העניקו ללימואי טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו ליחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק שבירושלים. בבדיקות שעבר נמצא כי הדקירות שספג אינן עמוקות.

הנאשמים עלו על מונית שירות לעיסאוויה וביקשו מן הנהג לנסוע באופן מיידי כשהם מבטיחים לו תשלום עבור כל מקומות הנסיעה הפנויים. כשהגיעו לעיסוויה, בסמוך לשעה 23:00, החליף אבו חומוס את בגדיו והעביר אותם לאחת מאחיותיו המתגוררת בבית נפרד ממנו כדי להקשות על מציאת הבגדים.

עוד נטען כי השניים פנו לקרוב משפחה וביקשו ממנו לפתוח את המספרה באופן מיוחד ולספרם, וזאת בכוונה לשנות את חזותם ולהקשות על איתורם וזיהוים כמבצעי הדקירה. עם זאת, הודות למאמצי כוחות הביטחון, כל המעורבים נעצרו. יצוין כי עדיין קיים צו איסור פרסום חלקי על שמות המעורבים הנוספים, שטרם הוגשו נגדם כתבי אישום.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לקריאה נוספת:
גבר בן 31 נדקר בידי אלמונים בירושלים; מצבו בינוני


פניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully