וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ליפול ברשת

אלי חזן

19.8.2013 / 6:25

דומה שכמו רוב היוזמות הציוניות שנועדו לבסס את מעמדה ואת יוקרתה של מדינת ישראל, גם היוזמה להקים יחידת צללים של סטודנטים להסברה ישראלית מוסווית באינטרנט מקוממת את עיתון "הארץ". לשם כך פירסם העיתון מאמר מערכת נוקב המבקר את היוזמה, ואף העניק לו כותרת האמורה לשרת את המטרה ההפוכה של התוכנית - "החוג ללימודי תעמולה".

הצורך ביחידת ההסברה המוסווית התעורר בעקבות תמונת מצב עדכנית, שרק מתגברת ככל שחולף הזמן: האנטישמיות המסורתית, שבאה לידי ביטוי בשנאת יהודים וששיאה היה בשואה, התחלפה בשנאת מדינת ישראל. המטרה הסופית של אותם שונאים היא למחוק את ישראל מהמפה ולהקים תחתיה מדינה שאינה יהודית. תהליך יצירת הדה?לגיטימציה של ישראל מתרחש בכמה מישורים, ועיקרו הטלת מסכת שקרים והאשמות מופרכות מהיסוד נגדה.

אין זה משנה אם ישראל תהיה המדינה המוסרית ביותר בעולם, ולא חשוב אם היא תתמודד בצורה מוסרית עם האיומים הכי בלתי מוסריים נגדה - שמה יושחר כדי להשיג את המטרה. אם פעם שדה הקרב וההכרעות הבינלאומיות התרחש בשדות הקטל של המלחמה, הרי היום הוא מתרחש בעוצמה באינטרנט. מבלוגים של פובליציסטים קיצוניים ועד אתרי שנאה גלויים, הרשת רוחשת וגועשת. הצורך המהותי להתמודד עם האתגר הווירטואלי זועק לפתחה של מדינת ישראל כבר זמן רב, והמלחמה בעיצומה.

לכן יוזמת משרד ראש הממשלה היא מבורכת ואף רצויה. מאמר המערכת של עיתון "הארץ", כמיטב המסורת, קושר בין דברים שאין ביניהם ולא כלום, ומחמיץ את המטרה.

ישראל תמיד תוצג כשטן הקטן

כך, למשל, נכתב: "כאשר ענן של אי אמון מרחף תדיר מעל ראש הממשלה, אין ברירה אלא לגייס דוברים חדשים, כאלה שאין לחשוד לכאורה בכנות דבריהם". ואולם ראוי לשאול מה בין ראש הממשלה לבין הסברה אינטנסיבית באינטרנט? הרי גם כאשר אהוד אולמרט, יצחק רבין ושמעון פרס כיהנו כראשי ממשלה והציגו קו פייסני כלפי הפלשתינים, הושחר שמה של ישראל.

המאמר מוסיף: "זוהי תוכנית צינית, המשקפת לא רק את עומק החשדנות הבינלאומית כלפי ממשלת ישראל, אלא גם את העדפתם של בנימין נתניהו ואנשיו לתכסיסי ההסברה על פני כל דבר אחר".

האומנם? המציאות ההיסטורית מוכיחה שלא משנה עד כמה רחוק תלך ישראל בשאיפותיה לשלום, היא תמיד תוצג כשטן הקטן (וארה"ב כשטן הגדול). הגיע הזמן להילחם בדיוק על פי האתוס, שלפיו הדמוקרטיה מוכרחה להגן על עצמה.

לעיתון "הארץ" כנראה מפריע שסטודנטים יסבירו את ישראל, אבל גם כאן הוא מחטיא את המטרה. באקדמיה יש סטודנטים דוברי שפות מגוונות, ורובם ככולם מבינים ש?פה חשובה נוספת - שפת המדיה החברתית. רק הם, המחוברים ישירות לצינור המידע האדיר של הרשת, יכולים לנהל את המערכה בזירה הזאת.

הנה כי כן, במקום לבקר את היוזמה ראוי להלל אותה. היא תאפשר להפיץ באינטרנט את התמונה הנכונה מישראל - פלא של חברת מהגרים שיצרו מדינה דמוקרטית, משגשגת וחופשית, על אף התמודדות עם אתגרים ביטחוניים קשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully