וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער שנפצע בקטטה באילת: "נעלו אותי בניידת לוהטת"

19.8.2013 / 19:30

בן 14 שנעצר לפני כשבועיים בחשד למעורבות בקטטה הושאר ללא מזגן בניידת משטרתית במשך 20 דקות: "סבלתי מכאבים בראש מדקירה, התחלתי להרגיש סחרחורת וחשבתי שאני עומד להתעלף"

בימים שבהם מתריעים לעתים קרובות מפני השארת ילדים ברכב בשמש הקופחת, תלונה שהוגשה ביום חמישי שעבר למחלקה לחקירות שוטרים מעלה חשד, כי המשטרה בעצמה אינה מיישמת את ההמלצה. נער בן 14 מאזור המרכז התלונן כי לאחר שנעצר בחשד למעורבות בקטטה באילת הוא ננעל לבדו בניידת משטרתית והושאר שם יותר מ-20 דקות, תחת השמש הלוהטת של העיר הדרומית, וכשהוא פצוע כתוצאה מהקטטה. על פי התלונה, הנער "החל לדפוק על חלונות הניידת, עד אשר שוטר הגיע למקום ופתח את דלת הניידת". התלונה מתריעה גם על כך שבמשטרה אין נוהל ברור בנושא.

האירוע המדובר התרחש ב-3 באוגוסט, בעיצומו של החופש הגדול. הנער שהה באילת בחופשה אצל אחיו הגדול, המתגורר בעיר. על פי החשד, בשעות אחר הצהריים התפתח ויכוח בין הנער ואחיו לבין עובד בעסק להשכרת סירות במרינה הסמוכה למלון "מלכת שבא", ממנו שכרו האחים סירה. הוויכוח גלש עד מהרה לפסים אלימים, ועדי ראייה הזעיקו את המשטרה. סמוך לשעה 17:00 הגיעו שוטרי תחנת אילת למקום והבחינו בנער המדמם ובאחיו, ועצרו אותם.

נער שהוחזק בניידת משטרה באילת. באדיבות המצולמים
"בסך הכול הייתי בניידת כמעט שעתיים". הנער הפצוע/באדיבות המצולמים

על פי התלונה, שהוגשה למח"ש באמצעות עורך הדין יהונתן רבינוביץ' מהסנגוריה הציבורית, השוטרים הכניסו אותו לניידת, שהייתה ממוקמת כך שהשמש הכתה בניידת, נעלו אותה, כשכל החלונות סגורים, מבלי שהמזגן פועל. לטענת הנער, הוא הושאר בניידת אטומה מעל 20 דקות, כשהוא מדמם מחתך פתוח בפניו, עד אשר "הוא הרגיש מחנק של ממש וחום בלתי נסבל". לדבריו, הנער החל לדפוק על חלונות הניידת, עד אשר שוטר הגיע למקום ופתח את הדלת, נכנס לתוכה, הפעיל מזגן וכן נתן לנער מים.

עורך הדין רבינוביץ' גם מצר בתלונה על כך שהמשטרה התעקשה להשאיר את הנער במעצר במהלך הלילה. הסנגור ביקש לשחרר את הנער בערבות עוד באותו הערב, "תוך הדגשת היות העצור קטין בין מתחת ל-15 שנים, אשר נעדר עבר פלילי, חבול מחתך בפניו אשר לא טופל, וכן כי מבחינה משפטית אין כל הצדק להמשך מעצרו". המשטרה סירבה, והדיון בהארכת המעצר נקבע לשעה 9:30 בבוקר שלמחרת. אולם בסופו של דבר הדיון לא התקיים, שכן הנער שוחרר לביתו ב-9:20 בבוקר – עשר דקות לפני תחילת הדיון.

נער שהוחזק בניידת משטרה באילת. באדיבות המצולמים
על אף היעדר עבר פלילי הקטין הושאר ללילה במעצר. פציעתו של הנער/באדיבות המצולמים

"בסך הכול הייתי בניידת כמעט שעתיים", סיפר הנער לוואלה! חדשות. "מתוכן כמעט חצי שעה הייתי נעול כשהחלונות סגורים, והניידת עומדת בשמש. סבלתי מכאבים בראש כתוצאה מדקירה, ואחרי כמה זמן התחלתי להזיע ולהרגיש סחרחורת ובחילה, חשבתי שאני עומד להתעלף. היה חם חבל על הזמן. בשלב מסוים שוטר טוב הגיע והפעיל את המזגן. אחר כך נשארתי עוד הרבה זמן עם מזגן, עד שלקחו אותי לתחנה ושמו אותי בלילה במעצר. כנראה שאני לא כזה מסוכן, כי למחרת על הבוקר שחררו אותי".

"סיכון חיים ממשי ומיידי של הנער"

"אין צורך להכביר מילים על חומרת התנהלות השוטרים", נכתב בתלונה למח"ש, "אשר בהתנהלותם הביאו לסיכון חיים ממשי ומיידי של הקטין". על הותרת הנער במעצר מבלי שבוצעה כל פעולת חקירה, נכתב כי מדובר ב"התנהלות שאינה ראויה וזאת בלשון המעטה".

"מעבר למקרה חמור זה, יש בהתנהלות מעין זו כדי לשקף היעדר נהלים ברורים על ידי פיקוד המשטרה לשוטרי הסיור, האוסרים הותרת אדם מעוכב כשהוא נעול ברכב אטום, בשעות החום", נכתב עוד בתלונה. במחלקה לחקירות שוטרים אישרו את דבר קבלת התלונה. במשטרת אילת ביקשו לא להגיב, מאחר ש"הנושא נמצא בבדיקה מח"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully