וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הטרור שוקלים: פיגועים רק נגד חיילים ומתנחלים

12.8.2002 / 0:02

ארגון החמאס: אנו לומדים את הצעת הפתח, לפיה הפיגועים יימשכו רק בשטחים; הרעיון נידון בישיבת ועדת המעקב של הארגונים הפלסטיניים, שניסתה לנסח מסמך: מדינה פלסטינית בגבולות 67'

תנועת הפתח מנסה להגיע להבנה עם החמאס, הג'יהאד האיסלאמי והחזיתות לשחרור פלסטין, לפיה יופסקו הפיגועים בשטח ישראל, והלחימה הפלסטינית תתמקד בחיילים ובמתנחלים בשטחים.

בארגון החמאס אומרים שהם לומדים את ההצעה. מנהיג התנועה, השייח' אחמד יאסין, הודיע אתמול כי "כל עוד יימשך הכיבוש תימשך ההתנגדות לכיבוש". גיבוש המסמך נידון היום בישיבת ועדת המעקב של הארגונים הפלסטינים.

בגלי צה"ל דווח כי בישיבה הביעו גם חלק מהנוכחים התנגדות לממשלה החדשה שהקים יושב ראש הרשות, יאסר ערפאת. כמה מהנוכחים אף קראו לפירוקה של הרשות הפלסטינית. יועצו של ערפאת, נביל אבו רודיינה, אמר בתגובה לביקורת, כי אין זה הזמן להתבטאויות כאלה.

במהלך סוף השבוע תבעו בכירים בפתח' למנות ראש ממשלה לרשות, תפקיד שאינו מאוייש כרגע, לראשונה מאז הקמתה. הבכירים הציעו למנות לתפקיד את אבו מאזן. ערפאת סירב בתוקף להצעה.

חילוקי דעות בחמאס

כתבת "הארץ" עמירה הס מוסיפה:

נציג של החמאס בעזה היה שותף בניסוח טיוטה למצע פוליטי כלל-פלסטיני, המגדיר את המטרה הלאומית הפלסטינית כהקמת מדינה בגבולות 1967 ובמרומז שולל את אמצעי המאבק של פגיעה באזרחים ישראלים. אתמול היתה אמורה להתקיים ההצבעה על טיוטת המסמך, בארגון הגג של 12 הארגונים הפלסטיניים - "ועדת המעקב העליונה של האינתיאפדה", אך נציג החמאס לא הופיע לישיבה.

אי השתתפות החמאס בישיבה - כלומר אי קבלת המסמך, שבין מנסחיו היה גם אחד מבכירי התנועה - משקפת את חילוקי הדעות ששוררים בתוך החמאס בשאלת יחסיה עם ארגונים אחרים ועם הרשות, ובשאלת עמדתה לטענה שפיגועי ההתאבדות מזיקים לעניין הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully