וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגל אנושי וצביקה פיק האיראני: קיץ לוהט בטהרן

משה-חי הגיגת

17.8.2013 / 0:01

למרות הכלכלה המקרטעת, האיראנים מנצלים כל רגע כדי לשרוף את ימי אוגוסט האחרונים. בין פסטיבל גיימרים על שם חומייני להופעות רוק וכדורגל, הכל נראה זוהר - מבחוץ, לפחות

מתוך כתבת רשת Press TV האיראנית, עריכה: יותם בן-דוד

לקראת הימים האחרונים של חודש אוגוסט, כשהחופש הגדול כבר מגיע לסיומו, אזרחי איראן מחפשים דרכים שונות להעביר את שעות החום, ואת החופש מהעבודה ומבתי הספר. במזרח המדינה, באזורי הגבול עם אפגניסטן ופקיסטן, כבר החלו שיטפונות, אך במרכז המדינה ובבירה טהרן הטמפרטורות אינן רחוקות מאלה שנמדדות בתל אביב.

האיראנים מנסים לנצל את ימי הקיץ האחרונים כדי לצאת החוצה מהבתים ולהשתתף באירועים שונים. זאת חרף העובדה ששיעור האינפלציה במדינה הוא החמישי בגובהו בעולם - גרוע יותר מזה של בלארוס ושל סוריה - עם 27% בשנת 2012 ו-34% בחודש החולף. השילוב בין בעיות כלכליות לבין הצורך "לשחרר קיטור" בימי החום הוא שככל הנראה עומד מאחורי שלל התחרויות, התצוגות והאירועים השונים שנערכים בימים אלה במדינת האייתוללות.

אחד האירועים הבולטים הוא פסטיבל המשחקים הבינלאומי של טהרן, שנפתח השבוע באזור הירידים הקרוי על שם האייתוללה חומייני. הפסטיבל, שיינעל היום, מושך אליו לא רק בני נוער, אלא גם מבוגרים ובעיקר חובבי משחקי מחשב מכל הסוגים. בין השאר מתגאה הפסטיבל באירוח של אחד משולחנות ה"כדורגל-שולחן" הארוכים ביותר בעולם, וגם במעין משחק של "כדורגל אנושי".

קייטנות באירן. AP
צעירים מבלים בטהרן/AP

באתר הבית של הפסטיבל נטען כי מדובר בתערוכת המשחקים הגדולה ביותר במזרח התיכון, וכי אמורים להשתתף בה יותר מ-20 מיליון גיימרים. בנוסף, האירוע נועד להפגיש את כל מי שעומד ברקע תעשיית המשחקים - מפתחים, מפיצים, משווקים וכו'. בשנה שעברה, מציינים מארגני הפסטיבל, ביקרו בו מיליון בני אדם.

בפינה אחרת של הבירה האירנית נפתחה תחרות בת יומיים של ירי בחץ וקשת, בחסות איגוד הקשתות האיראני. לאירוע הוענק שם פשוט למדי, "תחרות נושאת פרס גדול בירי חץ מקשת", אך עדיין לא פורסם גובה הפרס שיינתן במזומן לשלושת הזוכים במקומות הראשונים. 155 משתתפים נרשמו לאירוע, שבארגונו נטלה חלק אגודת הספורט של הבסיג' (הזרוע האזרחית של משמרות המהפכה). זו גם הסיבה שרוב המשתתפים היו אנשי בסיג' ואנשי צבא, לצד פצועים ממלחמת איראן-עיראק וקשתים המייצגים את איראן בתחרויות בינלאומיות.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נכי מלחמה בתחרות חץ וקשת. משמרות המהפכה סייעו בארגון התחרות/מערכת וואלה, צילום מסך

הצעירים באיראן זכו ליהנות השבוע גם ממופע של אחד מזמרי הרוק המוכרים ביותר במדינה, רזא יזדאני, שסגנון הלבוש שלו דומה יותר לזה של צביקה פיק מאשר לזה של שאר האיראנים שמופיעים בדרך-כלל בטלוויזיה או בעיתונים. ביום שלישי הוא הופיע פעמיים במגדל מילאד בטהרן, מול קהל רב של חובבי רוק, שככל הנראה גם חגגו את האווירה המשוחררת-יותר באיראן של הנשיא החדש, חסן רוחאני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
רזא יזדאני. כוכב הרוק המקומי שזוכה לעשרות אלפי מעריצים/מערכת וואלה, צילום מסך

ליתר ביטחון, המופע של יזדאני קיבל את כל האישורים הנדרשים, ואף נעשה בשיתוף המכון לתרבות ואמנות באיראן. לאחר המופע פרסם יזדאני כמה תמונות מאחורי הקלעים של החזרות למופע בעמוד הפייסבוק שלו, שצבר עד היום יותר מ-121 אלף לייקים.

החום של חודש אוגוסט לא פסח גם על מגרשי הכדורגל של איראן, וגם לשם הגיע המנהג של התפרצות אוהדים למגרש בעיצומו של משחק. האוהד הזה התפרץ למגרש באמצע משחק בין קבוצה מהעיר גילאן לקבוצה מעיר הבירה טהרן. האוהד נתפס אחרי כמה מטרים על ידי אנשי המשטרה במקום. כתמי הדם על ידיו ועל ידי השוטרים הם עדות למאבק בין שני הצדדים. נראה שגם אוהדי הכדורגל באירן מחכים כבר לסוף הקיץ.

ולסיום, אירוע חגיגי: כנס הוקרה למנקי הרחובות. מושל מחוז קום, בתחומו נמצאת העיר הקדושה לאיסלאם, ביקש להודות לעובדי התברואה על עבודתם, ואמר כי בזכותם הרחובות "נקיים ומוכנים בכל רגע". בכנס השתתפו כמה אמנים וזמרים וחולקו אותות לעובדים מצטיינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עובדי תברואה חוגגים בכנס ההוקרה במחוז קום/מערכת וואלה, צילום מסך

(עדכון ראשון: 20:00)

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully