וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושבעו הרבנים הראשיים לישראל: "העם זקוק לכם"

14.8.2013 / 12:40

בטקס שנערך במעמד נשיא המדינה, שרת המשפטים וסגן שר הדתות, הצהירו אמונים הרב הראשי האשכנזי דוד לאו, והרב הראשי הספרדי יצחק יוסף שאמר: "אני מצייג את כל העדות בעם"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

בבית הנשיא נערך הבוקר (רביעי) טקס ההשבעה הרשמי של הרבנים הראשיים החדשים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, שנבחרו בחודש שעבר לתפקיד בתום מירוץ שכלל לא מעט מאבקים פוליטיים.

הנשיא שמעון פרס עם הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף (שמאל) והרב הראשי האשכנזי דוד לאו. יואב דודקביץ'
הרבניים הראשיים הנבחרים עם הנשיא/יואב דודקביץ'

הטקס החגיגי התקיים במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, ובמהלכו הצהירו אמונים הרב לאו - הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל, והראשון לציון הרב יוסף, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול. נשיא המדינה נשא דברים לצד הרבנים הראשיים שהצהירו אמונים גם כחברים במועצת הרבנות הראשית לישראל וכדיינים בבית הדין הרבני הגדול.

בדבריו עמד נשיא המדינה על תפקידם של הרבנים הראשיים והדרך בה הם צריכים לצעוד בתקופת כהונתם. "זה עתה נבחרתם לשאת את כתר התורה. עם ישראל זקוק לכם היום אולי יותר מאי פעם. הוא צמא לפגוש את פניה המאירות של המסורת היהודית". עוד הוסיף פרס כי הוא אינו שותף להנחה לפיה ישנה סתירה בין יהדות לבין ערכי הדמוקרטיה "שכן הדמוקרטיה נולדה בעריסה יהודית". "אנו מייחלים שהשנה הבאה עלינו לטובה תבורך ברבנות שתפעל לאחדות העם, רבנות עם נשמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
השבעת הרבנים הראשיים, אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
דרעי ואטיאס, הכסא הריק- ואז ישי והרב הצבאי הראשי פרץ/יואב דודקביץ'

בנאומו דיבר הרב יוסף על תפקיד הרבנים לפעול למשפט צדק תוך כדי התחשבות והכרה במצוקתם של הפונים לפני הדיינים. "בתפקידי זה אני חש שאני מייצג את כל עם ישראל מכל העדות", אמר ופנה לכלי התקשורת וביקש: "תנו לנו הזדמנות". הרב לאו הוסיף: "הבקשה שלנו היא לחשוב על כל אחד ואחד במדינת ישראל ולפעול לטובתם. אהפוך כל אבן ואחפש את הדרך על פי ההלכה למצוא את המענה הראוי כי בעייתם של הפונים הן בעיותי". במהלך הטקס נשאו דברי ברכה גם שרת המשפטים ציפי לבני וסגן שר הדתות אלי בן דהאן.

המאבקים בתוך ש"ס השתקפו גם בטקס

המאבקים בהנהגת ש"ס שבאו לידי ביטוי בנושא זהות הרבנים הראשיים השפיעו גם על טקס ההכתרה. יושב הראש לשעבר, אלי ישי לא הוזמן בתחילה לטקס, ולדברי מקורביו זה נעשה לאור החלטה של יו"ר התנועה הנוכחי אריה דרעי. רק אחרי לחץ ופניות של אנשי תקשורת הוזמן ישי אתמול בשעת לילה מאוחרת. הרבנים הראשיים היוצאים הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר לא הוזמנו לטקס ולדברי גורמים ברבנות הראשית זה נעשה לאור המתיחות ביניהם לבין הרבנים החדשים.

בתום ספירת קולות 147 מחברי האסיפה הבוחרת, הכריזה בסוף חודש יולי ועדת הבחירות על הרבנים הראשיים החדשים, אחרי ששניהם זכו ב-68 קולות כל אחד.

הרב יצחק יוסף בן ה-61 הוא בנו השישי של מנהיגה הרוחני של ש"ס עובדיה יוסף. הוא נולד בירושלים ולמד בישיבת פורת יוסף, בישיבת הנגב בנתיבות ובישיבת חברון בירושלים. כבר בגיל 18 החל לרכז את פסקי ההלכה של אביו, מהם חיבר את סדרת הספרים "ילקוט יוסף". בשנת 1975 התמנה לרב המושבים בר-גיורא, נס הרים ומטע הסמוכים לירושלים, שנתיים לאחר שהקים יחד עם אביו בבירה את הכולל "חזון עובדיה", להכשרת רבנים ודיינים מקרב הציבור הספרדי. במהלך השנים חיבר הרב יוסף ספרים רבים שבהם ליקט בעיקר את ההלכות שפסק אביו לאורך השנים והוא נחשב לאיש הלכה בקיא. מועמדותו לרב הראשי לא הייתה מובנת מאליה, שכן בתחילה העדיף הרב עובדיה יוסף את בנו אברהם, רבה של חולון אך לאחר חקירה משטרתית שהחלה נגד אברהם, החליט אביו שמועמדו יהיה הרב יצחק.

הרב הראשי האשכנזי, דוד לאו בן ה-47, הוא בנו של הרב הראשי האשכנזי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו. לאו נולד בתל אביב ולמד בישיבת "היישוב החדש" ולאחר מכן בישיבת בית מתתיהו. בתחילה שימש רבה של העיר שוהם במשך כמה שנים ולאחר מכן, עם הקמת העיר מודיעין, הוא התמנה לרבה הראשי של העיר החדשה. הרב לאו התגייס לצבא והוא רב-סרן במילואים בחיל המודיעין. לאו לא מזוהה באופן גורף עם ציבור מסוים והוא אהוד על חלקים בציונות הדתית וכן על החרדים. הרב שטיינמן הביע תמיכה במועמדותו שבועות לפני הבחירות, וכך גם הרב עובדיה יוסף. הצלחתו נזקפת לא מעט לפעילותם של גורמים בליכוד וביניהם יו"ר הקואליציה יריב לוין, ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, וכן ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום הבחירות גם אביו, הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב, כיתת את רגליו בין נציג לנציג בלובי המלון כדי לסייע לבחירת בנו לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully