וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נובל לצביעות

חיים שיין

14.8.2013 / 7:11

אילו היו מחלקים פרס נובל לצביעות מדינית ופוליטית על שם מקיאוולי, אין ספק שבריטניה היתה זוכה בו על ניהול מדיניות בעלת מוסר כפול, כוחני, ציני ואינטרסנטי. במעמד חלוקת הפרס המלכה היתה מקבלת את העיטור מידי מזכ"ל האו"ם, המוסד הפוליטי הצבוע ביותר בעולם. בסמוך אליה היה אפשר לזהות את קתרין אשטון, הנציגה העליונה לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי. דוברת מובהקת של הצביעות הבריטית, שידעה להשוות בין טבח ילדים בסוריה לפגיעה אקראית בילדים בעזה.

שיחות הגרעין: המגעים עם אירן הסתיימו ללא הסכם. רויטרס
שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון/רויטרס

בשבוע שעבר הודיעה בריטניה כי אינה מעלה כלל על דעתה להחזיר לספרד את צוק גיברלטר, שאותו כבשה מידם לפני שנים רבות. צוק ששטחו 7 קמ"ר, במקום שבו הים התיכון נפגש עם האוקיינוס האטלנטי. במשך מאות שנים ספרד שלטה בגיברלטר עד אשר נלקח ממנה על ידי הבריטים, אבל ספרד מעולם לא ויתרה על תביעתה לריבונות על הצוק. גיברלטר היום היא מרכז הימורים, תיירות ורישום תאגידים (לצורך הפחתת עלויות מס). לבריטניה אין שום זכויות היסטוריות בצוק, ובכל זאת היא מתעקשת שלא לוותר. מבחינת בריטניה, מה שנכבש בכוח יוחזק לעד בכוח. במרחק של אלפי קילומטרים מלונדון מצויים איי פוקלנד. ארגנטינה, שהאיים סמוכים לשטחה, טוענת זה שנים כי האיים שייכים לה ולא מוכנה לוותר עליהם. בשנת 1982 שלחה בריטניה ארמדה צבאית על מנת להגן על האינטרסים שלה באיים, שמספר התושבים בהם אינו עולה על 2,500. בריטניה חזרה וכבשה את האיים מידי צבא ארגנטינה, שהחזיק בהם לפרק זמן קצר.

לא יכתיבו את גורלנו

כבר שנים רבות שבריטניה היא אחת המדינות המובילות במערכה עולמית לחזרת ישראל לגבולות 67', בעלת ברית היסטורית נאמנה של חוגים ערביים, כולל אלה המכונים פלשתיניים, המבקשים לממש ביעילות ובנחישות את תוכנית השלבים שלהם, תוכנית שבסופה ישראל תגיע לקו הכחול של הים התיכון. החרם האקדמי על ישראל, כמו גם חרם על מוצרים מיהודה ושומרון, הם ביטוי למדיניותה הצבועה של בריטניה. בריטניה מטיפה לנו מוסר השכם והערב על אחיזתנו בשטחי המולדת, בעוד היא לא מרפה מאחיזתה בשטחים שכבשה מתוך שאיפה אימפריאליסטית מובהקת. כדאי מאוד שבריטניה תיטול קורה מבין עיניה, ולא תנסה לכפות עלינו איבוד עצמי לדעת בשם המוסר הכפול שלה.

יחסה המתנשא של בריטניה לישראל התחיל כבר ברבע הראשון של המאה ה?20. ההבטחה המפורסמת של בית לאומי ליהודים מעולם לא קוימה בפועל. הבריטים, שליטי הארץ בתקופת המנדט, לא נקפו אצבע בעת שערבים ערכו פרעות ביהודי חברון, ירושלים, קבוץ חולדה וצפת. לעולם לא נשכח כיצד בריטניה סגרה את חופי ארץ ישראל לעליית יהודים, ובהם ניצולי שואה שחתרו לחוף מבטחים במולדת, ולא נשכח את אסירי המחתרות, לוחמי החירות שהועלו לגרדום בכלא בעכו.

חזרנו לארץ ישראל, בין השאר, כדי שאחרים לא יכתיבו לנו את גורלנו ויכפו עלינו את רצונם. חשוב מאוד שמנהיגינו יבהירו לאומות העולם כי שבנו הביתה על מנת להיות עם חופשי בארצנו. מחירה של החירות היה כבד מנשוא ולעולם לא נשעבד אותה לגחמותיהם, לדו?פרצופיותם ולשנאתם של זרים.

  • עוד באותו נושא:
  • גיברלטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully