וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעו את האזעקה באילת: "תיירות צרפתיות התעלפו"

ירי הרקטה לעבר עיר הנופש גרם לבהלה רבה בקרב הנופשים באילת ותושביה. בטיילת סיפרו על תיירים שנסו בבהלה, בעוד שאורחי המלונות מיהרו לחדרים המוגנים. "מחזה לא נעים"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

חודש אוגוסט נחשב לתקופה עמוסת מבקרים ותיירים באילת, והאזעקה שהתריעה לפנות בוקר (שלישי) על שיגור רקטה לעבר העיר תפסה אותם בהפתעה מוחלטת. "ראינו שני אורות כתומים-צהובים בשמים", סיפרה אודליה, שעובדת בטיילת באילת, לוואלה! חדשות. "בהתחלה שמחתי, חשבתי שאלה המטאורים שאמרו שנראה ביומיים הקרובים, ואז שמעתי אזעקה".

לדברי אודליה, אנשים החלו לרוץ וחיפשו מחסה מתחת לאחד ממרכזי הקניות בטיילת. "כל החנויות סגרו ולא היה לאן להיכנס. שתי תיירות צרפתיות התעלפו ואישה איבדה את נעלה בדרך והמשיכה לרוץ. אותי כמעט רמסו. הייתה נהירה מטורפת של אנשים, בעיקר כי היו מלא תיירים שלא הבינו מה זה ונבהלו. זה היה מחזה לא נעים".

מלונות אילת. ShutterStock
האורחים במלונות היו מתורגלים ומיהרו לחדרים המוגנים/ShutterStock

אתי, שמתגוררת בשכונת שחמון באזור הדרומי של אילת, התלוננה כי לא היה מספיק זמן התגוננות בין האזעקה לבין הפיצוץ. "מאוד מפחיד שתוך כדי האזעקה היה גם את הפיצוץ. המזל שהייתי עדיין ערה והצלחתי בעשר שניות להעביר את בנותיי הקטנות לחדר הממ"ד". אורלי, תושבת אשקלון, שהגיעה להתארח במלון דן פנורמה, סיפרה כי הצליל המוכר של האזעקה יצר אצלה תחושות קשות. "הספיק לנו לחוות את האזעקות והגראדים לא פעם, וזה הפתיע אותנו. הייתה פאניקה גדולה וחרדות".

אנשים נוספים שמתארחים בעיר הנופש סיפרו כי הם מתורגלים, וברגע הישמע האזעקה הם מיהרו לחדר המדרגות או לחדרים המוגנים במלונות. יותם, בן 13, סיפר כי ראה את הטילים בעת שנסע על אופניים חשמליים ושמע רעש מוזר. "הסתכלתי למעלה וראיתי שני טילים, פתאום התחילה אזעקה. שמענו שני בומים". מדוברות מד"א נמסר כי צוות הצלה טיפל בשני נפגעי חרדה, וצעירה כבת 18 הגיעה כשהיא סובלת גם היא מחרדה לבית החולים יוספטל בעיר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סריקות לאיתור רקטות שהתפוצצו באזור אילת, 4 ביולי 2013. יהודה בן יתח, ערב ערב באילת, ספק 500
כוחות הביטחון לא גילו מקום נפילה של רקטות נוספות/ספק 500, יהודה בן יתח, ערב ערב באילת

מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה ששוגרה לעבר העיר, וכוחות הביטחון, שפתחו בסריקות באזור, לא גילו מקום נפילה של רקטות נוספות. מרשות שדות התעופה נמסר כי על אף ירי הרקטות אין שינויים בטיסות מאילת וממנה ולא התקבלה הנחייה מגורמי הביטחון בנושא. לצד זאת, טרם ברור אם ירי הרקטה לעבר אילת יזיק לתיירות הקיץ בעיר. מחברות ארקיע וישראייר נמסר כי לפי שעה לא נרשמו ביטולים של נופשים שהוזמנו מבעוד מועד.

לראשונה: כיפת ברזל יירטה רקטה מעל אילת

לפניות לכתבת: daniellerosenbaum@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully