וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של אהוד ברק, אסתר ברוג, מתה בגיל 100

ברוג, ממקימי קיבוץ משמר השרון, מתה אמש בביתה. ההלוויה תתקיים ביום חמישי עם שובו של ברק מחו"ל. חבר בקיבוץ: "אסתר הייתה צלולה עד הסוף. היא התמצאה בכל דבר"

אסתר ברוג, אמו של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, מתה אמש (שני) בביתה בקיבוץ משמר השרון בגיל מאה. ברק שוהה בחו"ל, והלווייתה תתקיים בבית העלמין בקיבוץ ביום חמישי הקרוב, עם שובו לישראל. מוקיריה יושבים שבעה במועדון לחבר בקיבוץ. בקיבוץ סיפרו הבוקר שאסתר ברוג, אמם של אהוד, אבינועם, מולי וראובן, הייתה צלולה עד ימיה האחרונים.

"היא ובעלה ישראל (שרול) גידלו ארבעה ילדים למופת. היא הייתה גאה בילדיה אבל לא הביעה זאת בפומבי", סיפר חבר הקיבוץ, יגאל גרבר. לדבריו, אסתר, שחגגה את יום הולדתה המאה לאחרונה, הייתה צלולה עד ימיה האחרונים. "היה אפשר לפגוש אותה במדרכות הקיבוץ. היא התמצאה בכל מה שקורה". גרבר מספר שברוג הייתה "מטפלת מיתולוגית" בבתי הילדים שהעמידה שלושה דורות של חניכים.

אסתר וישראל ברוג יחד עם אהוד ברק. לשכת העיתונות הממשלתית
"גידלו ילדים למופת". אהוד ברק והוריו המנוחים - ישראל ואסתר/לשכת העיתונות הממשלתית

ברוג נולדה בפולין ועלתה לישראל בתחילת שנות השלושים של המאה ה-20. היא הייתה ממקימי קיבוץ משמר השרון והייתה חברה בתנועת הנוער גורדוניה, שנקראה על שמו של א.ד. גורדון, ושהאמינה בגאולת הארץ באמצעות עבודת כפיים.


לדברי גרבר, ברוג מתה "מוות של צדיקה", והייתה בריאה עד ימיה האחרונים. היא סירבה לעבור להתגורר בבית השיקומי בקיבוץ, והתעקשה להישאר בביתה. ישראל, בעלה של אסתר ואבי הילדים, הלך לעולמו בשנת 2002, גם הוא בגיל מופלג. "אביו של ישראל נרצח כשהוא היה ילד קטן. קראו לו ראובן, לכן הוא קרא לאחד מילדיו על שמו", הסביר גרבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully