וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת "איתנית" תממן שיקום אתר האסבסט בשייח' דנון

תמר נהרי

11.8.2002 / 14:56

בית המשפט בחיפה דחה את עתירת החברה נגד החלטת המשרד לאיכות הסביבה; ארגוני סביבה דורשים לסגור כליל את האתר המכיל אסבסט חשוף; השופט מתח ביקורת נוקבת על התנהלות החברה בפרשה

בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה דחה בשבוע שעבר את עתירת חברת "איתנית" כנגד החלטת המשרד לאיכות הסביבה לחייבה לשאת בהוצאות שיקום אתר פסולת האסבסט בשייח' דנון בגליל המערבי. משמעות ההחלטה היא, שהחברה, המנהלת את אתר הפסולת, תישא במלוא הוצאות שיקומו. בפסק הדין מתח השופט ביקורת נוקבת על אופן התנהלותה של חברת איתנית בפרשה, ופסק דמי הוצאות משפט גבוהים שישולמו על ידי איתנית למשרד לאיכות הסביבה ולמספר עמותות סביבתיות שצורפו כמשיבות בעתירה.

ההחלטה התקבלה בעקבות פסיקת בית המשפט השלום בנהריה לחייב את החברה בתחזוק נאות ובטיחותי של האתר. הפרשה הגיעה לבית המשפט במסגרת עתירת "אדם טבע ודין", "העמותה למען איכות הסביבה בנהריה" ועמותות נוספות, שדרשו לסגור כליל את אתר הטמנת האסבסט. זאת, לאחר שהתברר כי באתר כמות גדולה של אסבסט חשוף, העלול לגרום מחלות קשות בדרכי הנשימה, בכללן סרטן חשוך מרפא.

השופט, יצחק דר, כתב בפסק דינו כי עניינה של העותרת דומה "למי שמגיע להלוויה ונדרש לממן את הוצאות ההלוויה, הארון, סעודת ההשכבה והמצבה. ברי שכל השומע על דרישה זו יאמר שאינה סבירה. אבל, כאשר מתברר שמי שנדרש לממן הוצאות אלה אינו מוזמן רגיל להלוויה, אלא מי שגרם למותו של המנוח, אין הדרישה למימון ההלוויה וספיחיה נשמעת כה מופרכת. להיפך: היא טבעית וברורה מאליה".

דר ציין עוד, כי טענותיה של חברת איתנית בדבר העלויות הגבוהות שהחלטת המשרד לאיכות הסביבה מטילה עליה, תוך שהיא מעלימה מבית המשפט את הסכומים שהיא גובה בעבור הטמנת האסבסט , היא בגדר "חוסר ניקיון כפיים משמעותי וממשי". השופט אף ביקר את החברה על כך שלא צירפה לעתירה את החלטתו של השופט שחורי מבית המשפט השלום, לפיה נתגלו "ליקויים לא מעטים בניהול האתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully