וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנסיה הצוברת מכות

חזי שטרנליכט

13.8.2013 / 8:03

הצרה הצרורה של הפנסיה של מרבית הציבור היא שהתספורת שעליה חושבים כעת בצמרת האגף לפיקוח על שוק ההון במשרד האוצר צריכה לקחת מספר ולעמוד בתור ארוך. מכה אחר מכה היא חוטפת, הפנסיה המכונה בטעות "הפנסיה הצוברת". אם יש דבר אחד שהיא צוברת זה מכות, או אולי בשפת העם: "כאפות".

מי צוברים בפנסיה הצוברת את כספי הפנסיה שלהם? "העם". כלומר מי שאין לו פנסיה תקציבית או מי שאין לו פנסיה "ותיקה" בטוחה כמו מבצר משוריין. מה צוברת הפנסיה הצוברת? היא חוטפת תספורות של הטייקונים. הסדרים, הרפתקאות, מחיקות. הכל נכנס ומה נשאר בסוף? תספורת על ידי המדינה.

נכון, סביבת הריבית הנמוכה השוררת זה זמן מאלצת את הגופים המוסדיים לשבור את הראש כיצד להשיא תשואה נורמלית לחוסכים לפנסיה, אבל הפתרון הראוי למשבר הזה הוא הארכת גיל הפרישה ולא קיצוץ הקצבאות.

הדור הנוכחי, שחוסך בקרן פנסיה "חדשה", כלומר מאז 1995, נמצא בצרה צרורה. הוא עוד צפוי לשלם או לסבסד באמצעות המסים או יוקר המחיה את פשיטת הרגל העתידית של עובדי חברת החשמל, שחובותיה נאמדים בעשרות רבות של מיליארדי שקלים. הוא עוד יקבל את החשבון על פשיטת הרגל של הפנסיות התקציביות של הגופים החצי?ממשלתיים דוגמת האוניברסיטאות.

הוא ישלם במהלך חייו את המסים שיסבסדו את הפנסיות ה"מובטחות" לעובדי מערכת הביטחון ואת כל הפנסיות התקציביות באשר הן. ומה הוא יקבל בתמורה? פנסיה שחסך במו ידיו, ושנחמסת על ידי תקנות נזילות ומשתנות תמיד לרעתו בידי פקידי האוצר. אז פלא שמחירי הדירות רק עולים ועולים? הרי מי רוצה לחסוך לקופת הצדקה הזאת שנקראת קרן פנסיה? לא עדיף כבר לחסוך כל החיים לדירה ולהשכיר אותה? מקווה שלא נתתי למשרד האוצר רעיון חדש למיסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully