וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכו להתחסן - וסייעו להגן על בריאות הציבור

רן רזניק

11.8.2013 / 8:27

השורה התחתונה היא שצריך להתחסן, חשוב להתחסן ויש לומר: לכו לחסן את ילדיכם. עשו זאת כדי להוסיף הגנה על הילדים עצמם ויותר מכך, כדי להגביר באופן משמעותי את ההגנה מפני הנגיף על עצמכם, על כל בני המשפחה, על החברים, על השכנים - על הציבור כולו.

זו הרי המשמעות הבסיסית של בריאות הציבור, שנועדה להגן על הציבור אבל לא יכולה לעשות זאת בלי שהציבור כולו יהיה שותף פעיל בהגנה הזו על עצמו ועל הסובבים אותו. בריאות הציבור מתבססת בעיקרה על הפעולות שכולנו עושים כדי להגן על עצמנו ועל הציבור כולו, וחשוב לזכור שחיסונים נגד מחלות מידבקות וקטלניות הם הבסיס והתשתית לבריאות הציבור. נכון שיש שאלות שצריך וחשוב לשאול, ושיש להעלות תמיהות על משרד הבריאות בקשר למבצע חיסוני השפעת וההגנה על בריאות הציבור - אבל השורה התחתונה היא שצדקה שרת הבריאות יעל גרמן כשאמרה אתמול כי "נגיף הפוליו הוא אויב", ושצריך לנהל נגדו "מלחמת חורמה" כדי שישראל לא תצטרף למספר המצומצם של מדינות בעולם השלישי שעדיין סובלות מהתפרצות של מגפת פוליו.

שרת הבריאות יעל גרמן עם ינון מגל בדסק החדשות של וואלה!. נמרוד סונדרס
השרה גרמן באולפן וואלה!/נמרוד סונדרס

האמצעי המרכזי שמשרד הבריאות נוקט עכשיו במלחמה הצודקת הזו הוא החלטתו שלא להסתפק בתוספת החיסון רק לכ?100 אלף ילדי הדרום, אלא להתחיל לחסן החל מעוד שבוע את כל מיליון הילדים בישראל שנולדו אחרי ינואר 2004. וזו החלטה נכונה. ומהי אותה מלחמה? על פי נתוני משרד הבריאות, בשבועות האחרונים מתרחש בישראל האירוע הקשה ביותר בתחום בריאות הציבור זה כ?30 שנה: התפרצות רחבה, מבהילה ומסוכנת של נגיף הפוליו, כאשר כ?1,000 ישראלים נושאים בכל רגע נתון את הנגיף המסוכן אשר עלול לגרום במקרים לא מבוטלים לשיתוק ולמוות. פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, אף התריע כבר לפני שבוע כי "מקרה של פוליו עלול להתרחש בארץ בכל רגע".

למרבה השמחה, עד עתה לא התגלה אפילו מקרה תחלואה אחד חדש של פוליו בישראל מאז ההתפרצות האחרונה ב?1988. מבצע החיסונים שהתחיל לפני שבוע ומתרחב לכל הארץ נועד לצמצם ככל האפשר את האפשרות שאכן תתרחש תחלואה מסוכנת כזו, שעלולה להביא להתממשות הקטסטרופה שמשרד הבריאות כה חושש ממנה: מקרי תחלואה קשים של פוליו בקרב ישראלים.

  • עוד באותו נושא:
  • פוליו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully