וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חייל גרם למות חברו ברשלנות בהתהפכות ג'יפ

7.8.2013 / 19:41

שנה אחרי התאונה הקטלנית בגבול סוריה, שבה שנהרג החייל דור ג'אן, הוגש כתב אישום נגד נהג הג'יפ. מכתב האישום עולה כי הוא לא התייחס להערות מפקד הג'יפ להאט את המהירות

לבית דין צבאי צפון הוגש היום (רביעי) כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות נגד חייל צה"ל שנהג ברכב סיור אשר התהפך ביוני 2012 על ציר המערכת בגבול ישראל-סוריה. בתאונה נהרג החייל דור ג'אן ושלושה חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני עד קשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנהג לא שעה להערות מפקד הסיור. מקום התאונה ברמת הגולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכתב האישום עולה כי החייל, ששירת כנהג בחטיבה המרחבית גולן, נהג במהירות שלא תאמה לתנאי הדרך, בכביש שבין היישובים יהונתן ואלוני הבשן ברמת הגולן. למרות הערותיו של מפקד הסיור על אופן נהיגתו, המשיך החייל לנהוג במהירות גבוהה. באחת מהעקומות הדרך סטה החייל עם ג'יפ הסיור, מסוג "דיפנדר", ועלה על ציר הטשטוש, הסמוך לגדר הגבול. בניגוד לכללי הנהיגה המבצעית, הנהג ניסה לחזור לנתיב הנסיעה, אך גרם להתהפכות כלי הרכב. כתוצאה מכך נפצע באורח אנוש ג'אן, בן 20 תושב ראשון לציון ששירת כלוחם בחיל התותחנים. שלושה חיילים נוספים נפצעו גם כן. מפקד הסיור וכן הנהג פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ואילו ג'אן, שפונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, מת מפצעיו כעבור זמן קצר. משפטו של הנהג צפוי להיפתח בחודשים הקרובים.

הלווית החייל דור ג'אן. דרור עינב
הלוויתו של ג'אן/דרור עינב

בעקבות תחקיר שנערך על נסיבות התאונה קבע הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, כי התגלו כשלים בהתנהלות הכוח, וכן התגלתה בעיית מנהיגות של מפקד הסיור. על אף העובדה שלא נמצא קשר ישיר בין התנהלות מפקד הגדוד לבין תוצאות התאונה, הורה רא"ל גנץ להדיחו. בנוסף התגלו בעיות חמורות בתשתיות הישנות לאורך ציר המערכת שכולל עיקולים חדים.

לאחר התאונה הקטלנית סיפרו חבריו של ג'אן, ששירת בפלוגת מסלול של גדוד 405, כי הוא אמור היה לסיים את התעסוקה המבצעית על הגבול ולחזור לאימונים במסגרת ההכשרה שלו כלוחם במערך "המנתץ". אחד החיילים שנכח בשטח בזמן התאונה סיפר כי ג'אן "נלכד מתחת לכלי הרכב ולא הגיב. פנו אליו, צעקו והוא לא הגיב. כבר אז הבינו שהוא במצב קשה מאוד". לדבריו, חילוצו של ג'אן ארך זמן רב והיה קשה מאוד לחלצו. " יחידת החילוץ 669 הגיעה רק אחרי 20 דקות אבל החילוץ לקח יותר זמן. היה קושי לחלץ אותו. יחסית זה היה נראה הרבה זמן שהוא חיכה לעזרה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully