וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקר והאמת, והזכות על הארץ

דרור אידר

4.8.2013 / 8:16

1. כמו באגדה של פסח, מתחיל בגנות ומסיים בשבח. סאגת מינוי הנגידים היא מעידה של נתניהו. לאחר סיפור פרנקל, כדאי להפעיל יותר מאדם אחד לבדוק את עברו של המיועד התורן. ציידי הגולגולות ממתינים ויעשו כל שביכולתם לפגוע בתפקודה התקין של הממשלה. המיועדים אינם פוליטיקאים עתירי ניסיון ועורם דק במיוחד. עוד מלכתחילה היה צריך לגבות את פרנקל ולהודיע שה"חשיפה" הטיפשית של אירוע הדיוטי פרי, דינה לפרנס את מדורי הרכילות ואין בה כדי להפריע למינוי. גם ליועץ המשפטי וינשטיין חלק באחריות למבוכה על שיתוף הפעולה הצדקני עם השטות שנכרכה במינוי פרנקל.

מכל מקום, לאחר שפרנקל עזב את המערכה, היה חשוב לבצע בדיקה מקיפה על אודות המועמד הבא, מקיפה הרבה יותר מהבדיקה החפוזה שנעשתה ביחס לליידרמן. אפשר להבין את ליידרמן. השמועות הזדוניות בעניינו הבטיחו לו גיהינום ציבורי שבמסגרתו - גם אם יתגלה בסוף התהליך שהוא נקי - יפרקו את תדמיתו לגזרים. הקלות הבלתי נסבלת של האשמת מועמדים טובים לתפקידים ציבוריים בכירים מחייבת מחשבה מקיפה כיצד מתמודדים עם העניין. שום אדם שפוי בעל עמדה בכירה במגזר הפרטי, לא ירצה להתקרב למוקד הרעש. תמיד עלול להישלף פרט בעייתי מעברו, שגם אם לא יפסול אותו מקבלת המשרה, יביך אותו ואת משפחתו. למה לו צרות כאלה?

ממלכה ומקדש בירושלים

2. ומגנות לשבח. בזירה המדינית, זכינו לנחת רוח עם התייצבותו של נתניהו בכנסת מול ח"כ זחאלקה שחזר על מנטרת הח"כים הערבים (אחמד טיבי מצטיין בה) לאמור "אנחנו היינו לפניכם ונהיה אחריכם". ראש הממשלה ביקש את זכות הדיבור והגיב בקצרה: החלק הראשון של הדברים לא נכון, והחלק השני לא יקרה. דברי זחאלקה נחים על מצע טיעונים רחב בהרבה, ולפיו אין ליהודים היסטוריה בארצם, ועל הר הבית לא עמד מעולם מקדש, והציונות היא תנועה קולוניאליסטית וגזענית שמטרתה נישול "הבעלים האמיתיים" של הארץ הזאת.

לשקרים הללו אחיזה בדעת הקהל העולמית משום שישראל מצידה מציגה בעיקר דרישות ביטחוניות מפני הסכנה שבמדינה פלסטינית על גב ההר. אמנם הטיעון הביטחוני נכון, ורצועת עזה על אלפי טיליה תוכיח. זה לא מונע מהאיחוד האירופי ומתנועות החרם לקדם סנקציות נגד ישראל. הסיבה קשורה בעמעום טענת הצדק שבתביעתנו על ארצנו.

בכל הצהרה דיפלומטית, מסיבת עיתונאים, נאום מדיני של נציג ישראלי, צריך להדגיש ראשית לכל את הזכויות ההיסטוריות, הדתיות והמוסריות של היהודים על ארצם. אדוני נשיא ארצות הברית, האם אתה מאמין בתנ"ך? האם אתה מאמין בהבטחת הארץ הזאת לעם היהודי?

כמעט 2,000 שנה לפני שהאיסלאם בא לעולם, בזמן שאבותיהם של זחאלקה וטיבי עבדו אלילים במדבריות חג'אז, הילכו פה אבותינו ובישרו על אמונה באל אחד. 1,600 שנה לפני האיסלאם היתה לנו ממלכה ומקדש בירושלים. פעמיים נחרבנו וגלינו, וחזרנו הביתה. 400 שנה לפני האיסלאם שינו הרומאים את שמה של יהודה לפלשתינה ע"ש גויי הים הפלשתים שנעלמו מאות שנים קודם. הם ביקשו למחוק את הזיקה בין היהודים לארצם. עכשיו ערביי האזור מכנים את עצמם פלשתינים ומספרים ש"היו פה לפנינו". שקר זה יש לחשוף בכל הזדמנות. זה גם הסיכוי לשלום אמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully