וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסון הילדים: החלטה קשה - ונכונה

רן רזניק

31.7.2013 / 6:20

ההחלטה המסתמנת של משרד הבריאות לחסן את הילדים בדרום נראית עתה, בזהירות המתבקשת, כהחלטה נכונה, כדי לנסות לצמצם את הסיכוי שבישראל יחלו שוב אנשים בפוליו.

כידוע, הנגיף עלול לגרום לתופעות קשות, כולל שיתוק הרגליים, ואף למותם של החולים. מחלת הפוליו הודברה בישראל כבר לפני יותר מ?30 שנים, והיא גורמת עדיין לתחלואה קשה רק במספר מצומצם של מדינות באפריקה ובאסיה. למרבה השמחה, היא נעלמה כמעט כליל ממרבית מדינות העולם. לפיכך, משרד הבריאות אכן חייב לנקוט את כל הפעולות האפשרויות כדי לצמצם את האפשרות של הידבקות מחודשת במחלה הקשה הזאת בארץ.

ואולם תוספת החיסון שמשרד הבריאות מתכוון לתת למאות אלפי הילדים היא של חיסון המכיל נגיף פוליו מוחלש (ולא של נגיף מומת שניתן בזריקה).

אילוסטרציה. ShutterStock
תופסק ההפרטה. חיסון/ShutterStock

היתרון שלו הוא במניעת עצם ההידבקות בנגיף הפוליו, אך הוא עלול גם לגרום לתופעות לוואי קשות. משרד הבריאות אמנם הודיע כי החיסון בטוח, אבל עדיין, השאלה על העמדתם בסיכון של מאות אלפי ילדים שעשויים לקבל את החיסון הזה לא תרד לרגע מסדר היום הציבורי והתקשורתי.

ההימצאות המחודשת ומעוררת הסכנה של נגיף הפוליו בארץ גם מדגישה מחדש את החשיבות המכרעת ששירותי בריאות הציבור בישראל, כולל כל שירותי בריאות התלמיד בבתי הספר - יוחזרו לאלתר להיות בחסות הבלעדית המלאה של משרד הבריאות, ותופסק בהם לחלוטין ההפרטה. נכון שאי אפשר לומר שההתפרצות של הפוליו התרחשה בגלל ההפרטה של שירותי הבריאות בבתי הספר, אולם אפשר לומר ששירותי רפואה של בריאות הציבור המופעלים על ידי הממשלה מקנים אפשרות גדולה הרבה יותר להדברת הנגיף ולבריאות טובה יותר לציבור. לפחות את הלקח הזה חייבים למהר ליישם, עוד לפני שממהרים ונותנים את חיסון הפוליו הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully