וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש מקומית: מי מצית מכוניות המועמדים בבחירות?

שלומי גבאי וקובי דוד

29.7.2013 / 21:25

מכוניתו של השר לשעבר יעקב אדרי המתמודד על ראשות עיריית אור עקיבא הוצתה הלילה ואתמול הוצת רכבו של ראש עיריית מגדל העמק. "מתנהל נגדי מסע הסתה", אמר אדרי

כשברקע הבחירות הקרבות לרשויות המקומיות, עולה מפלס האלימות נגד המועמדים: הלילה (שני) הוצת רכבו של השר לשעבר יעקב אדרי המתמודד לראשות עיריית אור עקיבא וביום ראשון בלילה הוצת רכבו של ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה. המשטרה חוקרת את האירועים.

"באמצע הלילה השכנה שלנו התקשרה אליי לסלולרי ואמרה לי 'צא מהר החוצה הרכב שלך עולה באש'. מיד כשיצאתי החוצה הבחנתי באוטו בוער", סיפר אדרי. "השוטרים כבר הגיעו והחלו בפעולות כיבוי יחד עם כוחות כיבוי האש. רק במזל הרכב של אשתי שחנה בצמוד אליו לא נפגע". לרכב מסוג יונדאי נגרם נזק כבד, אך איש לא נפגע. המשטרה בודקת חשד כי חומר דליק הושלך לעבר כלי הרכב, שחנה בתוך חצר ביתו של אדרי. חקירת האירוע מתנהלת בתחנת חדרה, אך בשל רגישות המקרה היא ככל הנראה תועבר לימ"ר חוף.

"מאז שהודעתי על כוונתי להתמודד על ראשות העיר מתנהל נגדי מסע הסתה בפייסבוק שלא פוסק לרגע ופועל באופן מסיבי. אין לי ספק כי האירוע של הצתת רכבי הוא על רקע הבחירות הקרבות וכוונתי להנהיג שוב את העיר", אמר אדרי, שכיהן במשך 14 שנה כראש העיר, לפני שעבר לכנסת. הוא הוסיף כי לפני כחודש צמיגי מכוניתו של חבר המועצה שלומי אבני, המתמודד ברשימתו בבחירות, נוקבו. "אירועים אלימים שכאלה לא מרתיעים אותי, אלא מחזקים אותי לדבוק במטרה שהצבנו".

הוצת רכבו של יעקב אדרי המתמודד לראשות עיריית אור עקיבא , יולי 2013. שלומי גבאי
"השכנה שלנו התקשרה אליי ואמרה לי 'צא מהר החוצה הרכב שלך עולה באש'". רכבו של אדרי/שלומי גבאי

במקרה אחר שקשור ככל הנראה לבחירות המוניציפליות הקרבות, הוצת ביום ראשון רכבו הפרטי של ראש העיר מגדל העמק, אלי ברדה - סמוך לבית מגורים ברחוב שושנת העמקים שבמגדל העמק. מחקירה ראשונית עולה כי אלמונים שפכו חומר דליק על רכבו והצליחו לגרום נזק קל למכסה המנוע ולחזית הרכב. משטרת תחנת מגדל העמק פתחה בחקירת האירוע והתיק הועבר לטיפול של ימ"ר צפון. מפקד התחנה סנ"צ מני בנימין הוסיף: "נבדקים מספר כיווני חקירה, אולם טרם נעצרו חשודים".

"התעוררתי בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר לאחר ששמעתי קול חבטה חזק ברכב". שחזר ראש העירייה, אלי ברדה, בשיחה עם וואלה! חדשות. "לפתע, נדהמתי לגלות להבה שעולה מרכבי הפרטי". ברדה גילה תושייה ומיהר לכבות את האש באמצעות צינור השקיה שנמצא בחצרו. "השתלטתי על האירוע עוד לפני שהגיעו כוחות הכיבוי".

רכבו של ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה הוצת.. באדיבות המצולמים
ראש עיריית מגדל העמק "נאלץ להתמודד עם אירוע חריג ביותר"/באדיבות המצולמים

ברדה מכהן כראש העיר מגדל העמק כבר 15 שנים. לדבריו, מדובר באירוע חריג ביותר שמגיע לאחר גל של התנכלויות כלפי ראשי עירייה באזור הצפון, הזכור שבהם ניסיון הרצח של ראש עיריית עכו שמעון לנקרי. "לאחד שרפו את הרכב, השני נורה ונפצע. וכעת אני נאלץ להתמודד עם אירוע חריג ביותר. זה מצב בלתי נסבל שחייבים לעשות לו סוף. ראשי הרשויות נמצאים בחזית ונפגעים מכך".

אין זו הפעם הראשונה שרכבם הפרטי של נבחרי ציבור עולה באש וניזוק. לפני כחמישה חודשים, רכבו של ראש עיריית חדרה, חיים אביטן, נשרף כליל סמוך לביתו שבשכונת בית אליעזר בעיר. במשטרה ציינו שמצלמות האבטחה תיעדו חשוד שנמלט על קטנוע לאחר שהשליך לכאורה בקבוק תבערה לעבר הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully