וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצח בתלייה את בנותיו הפעוטות: 'זה עסק שלי'"

רמי שני

29.7.2013 / 10:34

מכתב האישום נגד עלי אמטיראת, לו מיוחס רצח שתי בנותיו ביישוב אל-פורעה, עולה כי חנק ותלה אותן בשל סכסוך עם האם. "אלה הילדות שלי ואני יכול לעשות איתן מה שאני רוצה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בכתבה על מעצר האב בתום מצוד ממושך בתחילת יולי)

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) נגד עלי אמטיראת, בן 40, החשוד ברצח בנותיו בנות השלוש והחמש אסינאד ורימאס אמטיראת בכפר הבדואי אל-פורעה בחודש מאי השנה. אמטיראת נעצר בתחילת החודש, לאחר שנמלט מביתו לשטחי הרשות הפלסטינית.

מכתב האישום עולה כי אמטיראת איים על אישתו שחיה בנפרד ממנו, כי אם תבקש לראות את הילדות מבלי שהזוג יגיע להסדרי ראיה - הוא ירצח אותן. האישה סירבה לחזור להתגורר עימו והוא חשד כי היא מקיימת קשר עם גברים אחרים. הוא מואשם שלקח את הבנות לביתו, שם חנק אותן ותלה אותן, ומאוחר יותר מצא אותן דודן. בחקירתו הכחיש את החשדות נגדו, אך אמר: "מה שאני עשיתי זה עסק שלי. אלה הילדות שלי ואני יכול לעשות איתן מה שאני רוצה". בפרקליטות רואים בכך הודאה באשמה.

עלי אמטיראת החשוד ברצח בנותיו באל-פורעה. יולי 2013. שי מכלוף
האב לאחר מעצרו/שי מכלוף

כתב האישום מגולל גם את פרשת החטיפה של אח האם, לה היה שותף, והוא כולל שני סעיפים של חטיפה, סחיטה באיומים וסעיפים נוספים נגד אחיו, אחמד בן 42. הפרקליטות הגישה לצד כתב האישום בקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים כלפיהם.

שתי בנותיו נמצאו בביתן בחודש מאי השנה ללא רוח חיים כשסימני אלימות וחניקה קשים על גופן. מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, אמר כי המרדף אחר האב הנמלט היה "מצוד מורט עצבים סביב השעון". הוא הוסיף כי "מדובר ברצח מזעזע ולא אנושי אשר זעזע מדינה שלמה".

הבנות שנרצחו, רימאס ואיסנאד אמטראת מנג, מאל פורעה. פאנט
נמצאו כשסימני אלימות וחניקה קשים על גופן/פאנט

אמטיראת נלכד על ידי שוטרי ימ"ר נגב על גג מבנה ישן באזור נחל קינה סמוך לים המלח, כשהוא תשוש, כחודש וחצי לאחר הרצח. בתחילה חששו במשטרה כי בכוונת האב להימלט לירדן ומשם להגיע לערב הסעודית, שם יש לו קרובי משפחה. ביחידה המרכזית אף נעזרו בשב"כ לצורך החקירה. לדברי גורמי חקירה, משהתברר כי הוא עדיין שוהה בארץ, החלה המשטרה באלפי פעולות חקירה שהביאו לאיתורו, כולל סריקות נרחבות רגליות באזור מדבר יהודה וים המלח. על פי החשד, האב נהג ללון במערות באזור.

במשטרה חשדו כבר במהלך החקירה כי הרקע למעשה הוא סכסוך בין האב לבין גרושתו ואם הבנות. בין היתר, נודע כי בחודשים שקדמו לרצח נהגה האם, שעברה בינתיים להתגורר באזור כפר עזריה שליד ירושלים, להפגיש את בנותיה עם אחיותיהן החורגות באזור אל-פורעה. כאשר הדבר נודע לאב הוא השתולל והיכה את רייכה, אשתו הנוכחית. עוד נודע כי האב היה מעורב בחטיפות אחרות בתוך המשפחה, דבר שהוביל את קרוביו לחפשו בעצמם לצרכי נקמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully