וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז הסכמי אוסלו שחררה ישראל 9,200 אסירים פלסטינים

28.7.2013 / 17:30

מבדיקת מהדורת וואלה! חדשות עולה כי המספר לא כולל אסירים ששוחררו בעסקאות שבויים. הממשלה אישרה שחרור אסירים פלסטינים במסגרת התנעת המשא ומתן

מערכת וואלה!

מאז הסכמי אוסלו שוחררו כ- 9,200 מחבלים מהכלא הישראלי כמחוות של רצון טוב או בגלל סיבות הומניטאריות, זאת בנוסף ליותר מאלף אסירים ששוחרו בעסקת שליט ובעסקאות נוספות – כך עולה מבדיקת וואלה! חדשות. הממשלה אישרה אחר הצהריים (ראשון) את שחרורם של כמאה אסירים פלסטינים במסגרת התנעת המשא ומתן המדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית.

בין האסירים ברשימת המשוחררים היו אמורים להיות גם אסירים ערבים-ישראלים, אולם בשל התנגדות של חברי סיעתו, ומחשש שלא יוכל להשיג רוב, החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפצל את נושא הערבים-הישראלים מההצבעה היום בישיבת הממשלה ולשחות אותה למועד אחר. השרים אישרו גם הקמת צוות שרים מצומצם שיוסמך לקבוע את זהותם של האסירים שישוחררו.

השרים היחידים בליכוד שתמיכתם הייתה מובטחת לראש הממשלה כבר מאתמול הם שר הביטחון, משה יעלון, והשר לעניינים אסטרטגיים ולמודיעין, יובל שטייניץ. שר התחבורה, ישראל כץ, ושר התקשורת, גלעד ארדן, הודיעו כי יצביעו נגד שחרור האסירים - וכך עשו. ההחלטה עברה ברוב של 13 שרים שתמכו, מול שבעה שהתנגדו, כאשר שני שרים - לימור לבנת וסילבן שלום נמנעו בהצבעה.

"רוצים לנסות ולפעול למען עתיד טוב יותר לילדינו"

"זה אחד הימים הקשים לכולנו. הלב מתקומם נגד שחרור מחבלים, ללא קשר לשאלה מתי הם ביצעו את פשעיהם. אין מישהו שיכול לומר: אני בעד זה", אמר השר סער בישיבת הממשלה. "אבל כשרים בממשלה אין לנו את הפריבילגיה לבודד את הנושא הזה מהקשרו. קל ופופולארי להצביע נגד – אבל מה יקרה אם כולנו או אפילו מחציתנו יצביעו נגד? הצבעה נגד משמעה שממשלת ישראל דחתה את הסיכום אליו הגיע ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקני. משא ומתן לא ייפתח. וישראל תואשם, גם על ידי ידידיה הטובים ביותר, בכך שהוא לא ייפתח".

היום יש שתי אפשרויות קשות לחברי הממשלה: להצביע בעד או להצביע נגד. לפי מיטב שיפוטי, החלטה נגד היא החלטה שנזקיה עולים לאין ערוך על החלטה בעד. זה לא אומר שאין נזקים בשחרור האסירים. יש ויש. זה לא אומר שאני חושב שיש סיכוי גדול להגיע להסדר קבע עם הפלסטינים. אני מעריך שאין לכך סיכויים גדולים. זה לא אומר שאין לי ספקות שנוגעים לשאלה איך יתפתחו הדברים? אבל אנחנו כן רוצים לנסות ולפעול למען עתיד טוב יותר לילדינו".

"רגע לא קל לי ולשרים"

הישיבה נפתחה בתום עיכוב של כשעה וחצי, כשמחוצה לה הפגינו עשרות משפחות שכולות ואנשי ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", נגד שחרור האסירים. בפתח הישיבה, הסביר נתניהו כי שלושה נושאים יידונו: הצעתו לחדש את התהליך המדיני עם הפלסטינים, חוק משאל עם והסמכת צוות שרים לשחרור אסירים. "אני מאמין שחידוש התהליך המדיני בעת הזאת הוא דבר חשוב למדינת ישראל", אמר ראש הממשלה. "גם כדי לנסות להביא לסיום הסכסוך וגם אל מול המציאות המורכבת באזורנו, ובראש ובראשונה מול האתגרים הביטחוניים מסוריה ומאיראן".

"הרגע הזה איננו קל בשבילי", אמר נתניהו. "הוא אינו קל לשרי הממשלה, ובייחוד איננו קל למשפחות השכולות, שאני מבין ללבן, אבל יש רגעים שבהם צריך לקבל החלטות קשות לטובת המדינה וזה אחד מאותם רגעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שר הביטחון, משה יעלון, אמר בישיבה כי הוא יצביע בעד ההחלטה בלב כבד, אך יתנגד לשחרור מחבלים ערבים ישראלים. "יש מחיר כבד בהחלטה על שחרור מחבלים, הן מבחינת הצדק, הן מבחינת החוק והן מבחינת ההרתעה", אמר השר יעלון. "הלוואי שלא היינו מגיעים לדילמה הזו, אך במצב שנוצר יהיה מחיר כבד להחלטה שלא להיכנס לתהליך המדיני באשמתנו, בהקשרים האסטרטגיים בינינו לבין ארצות הברית ומדינות המערב, ולכן בלב כבד אצביע בעד ההחלטה. אני אתנגד לשחרור ערביי ישראל. אבו מאזן לא מייצג אותם".

בנוגע למחבלים הפלסטינים, אמר יעלון: "מדובר במחבלים שביצעו את הפשע המתועב לפני אוסלו, וייתכן שהיה נכון לשחררם עם תחילת יישום הסכם אוסלו, משום שאז דיברנו עם שולחיהם, בראשות ערפאת, והם נשארו בכלא. מספרם הולך ופוחת כי חלקם שוחררו וחלקם מתו, ובאסירים המשוחררים יש כאלו שאמורים להשתחרר בחודשים הקרובים ובשנים הקרובות".

עוד במהדורה:

מתים מחום? רוצים לברוח למדינה מושלגת? חודש יולי שתכף נגמר היה דווקא הנסבל ביותר בעשור האחרון. ואם אתם רוצים להתנחם בגרמניה הטמפרטורות יטפסו היום לארבעים מעלות. אז כמה נסבל היה לנו החודש?

צאו מהגטו. וואלה משיקה היום ערוץ יהדות חדש. פרוייקט האופנה של גיבורות התנ"ך, המשחטה שלא מרחמת על הפרות הקדושות של היהדות, ומה יש לחמורו של משיח להגיד על כל זה?

ומזל טוב לחתן משה פרץ, אחרי שלא רצה את התקשורת כשנחקר בפרשת המיסים, הפעם הוא דווקא מחבק את אותה. חגי אוזן מוואלה! תרבות חושב שכל סלב שמזמין את הצלמים לחופה, שלא יתפלא אם הם יחכו לו במסדרונות בתי המשפט ועל מדרגות הרבנות.

התחזית: אחרי חודש נעים, היום נרשמת עלייה קלה בטמפרטורות והכבדה בעומס החום. הלילה מעונן חלקית, מחר ללא שינוי במידות החום.

(עדכון ראשון - 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully