וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנשאות של אברמוביץ'

דרור אידר

25.7.2013 / 8:03

פרשן ערוץ 2 ובעל טור ב"ידיעות אחרונות", אמנון אברמוביץ', ידוע במאמרי הקרעכצן המשמימים שלו, שעיקרם התנאות בראיית?על מקיפה על חשבון המבוקרים התורנים. כאנשי שמאל אחרים הוא מתנגד למשאל עם, משום ש"העם" אינו שועה לעצות התשחצים שהוא מנפק לנו מדי ערב, המעודדות נסיגות וחורבן יישובים.

הפעם נפל קצפו על סגן שר החוץ זאב אלקין שנימק את חובת המשאל בטענה ש"ויתור על שטחים הוא פעולה בלתי הפיכה" ולכן החובה להיוועץ בעם. ובכן, טען אברמוביץ', בהיסטוריה של ישראל אירע שכבשנו את רצועת עזה במבצע קדש ונסוגונו ממנה, ואז כבשנו אותה שוב במלחמת ששת הימים. משמע, הסיק הפרשן, שזה כן הפיך. הדום אנחנו לרגלי חכמתו. ניסוג מארץ חיינו, מגב ההר, נחריב עשרות יישובים, נעקור 100 אלף מתיישבים, ניחשף למטריית טילים במרחק אפסי ממרכז הארץ, ואז, כשיכלו הקיצים, נכריז מלחמה ונכבוש את השטח מחדש. מהלך שמאלי קלאסי: נהמר על גורלנו ונתקן באמצעות מלחמה. אחר כך נפגין נגדה. יפה, לא?

אמנון אברמוביץ' באזכרתו של דב יודקובסקי. נמרוד סונדרס
אמנון אברמוביץ'/נמרוד סונדרס

אבל את חכמת התשחצים הזאת שמענו עוד ב-2005, שעה שאברמוביץ' שכנע אותנו שלטובת המהלך הגאוני של ההתנתקות שווה להתעלם משחיתויותיו של שרון ולשמור עליו כעל אתרוג. לא עזרו אזהרותיהם של רבים וטובים מפני המהלך; השמאל לעג לתחזיות הטילים על דרום הארץ. במקרה הגרוע, אמרו האברמוביצ'ים, נפציץ את עזה ונקבל שקט. מאז נחתו עלינו אלפי טילים והגאון יושב עדיין בערוץ 2 וחולק לילידים מחכמתו מרחיקת הראות. שום סליחה, שום התנצלות. בוודאי לא חשבון נפש של הערוץ השני להציב מישהו מהצד השני לאזן את הבולשביזם הרעיוני הזה.

אבל אברמוביץ' לא הסתפק בוויכוח; הוא התנשא על אלקין: "כשאדם בתפקיד כזה מגלה חוסר ידע כזה, בורות כזו, מה לנו להלין על המוני בית ישראל (...) הוא עולה חדש. באוניברסיטת חרקוב באוקראינה, שם למד, לא הקדישו מן הסתם די שעות הוראה להיסטוריה ישראלית". זאת אינה הפעם הראשונה שהפרשן נתפס בשרלטנות. בדיקה פשוטה באתר הכנסת מגלה שאלקין עלה לארץ לפני כ?23 שנים; שעשה תואר ראשון ותואר שני בהיסטוריה של עם ישראל (ובמתמטיקה) באוניברסיטה העברית, ואז החל את הדוקטורט שלו בהיסטוריה. הוא אף לימד באוניברסיטה כעשר שנים. מה אברמוביץ' למד, תואר ראשון במשפטים? אני בטוח שאלקין משכיל יותר מאברמוביץ'. אבל ממתי אברמוביץ' מעוניין בעובדות?

אברמוביץ', כקולגות נוספות שלו (אמיר אורן, למשל, שרמז על ליברמן כאילו הוא סוכן קג"ב) ביטא גזענות נמוכה של אנשי האליטה השמאלית הוותיקה המתנוונת כלפי כוחות חדשים שהגיעו ושינו את המאזן הדמוגרפי ואבוי, מתיימרים לנהל את המדינה לפי סולם ערכים ועקרונות אחר משלו.

חכו, הפארסה לא נסתיימה. אם נגזר עלינו להשתמש במשאל העם, אמר האתרוגן, יש נושא חשוב יותר המצדיק שימוש במכשיר הזה: "סוגיית התקיפה באיראן מצדיקה אותו (...) זה גורלי באמת. בעניין האיראני נדרשת הכרעה אמיתית". הצבעה על הפצצה. זאת אינה בדיחה. אלו דברים שכתב הפרשן הבכיר של ערוץ 2 בעיתון שפעם היתה לו מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully