וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 חודשי מאסר לחייל שגנב פלייסטיישן מהמרמרה

24.7.2013 / 20:47

בנוסף, נגזרו על החייל מאסר על תנאי, קנס כספי והורדה לדרגת טוראי. בית הדין הצבאי הרשיע אותו בגניבת מחשב נישא וקונסולת משחקים מספינת המשט לעזה, בזמן שעגנה בנמל אשדוד

בית הדין הצבאי גזר היום (רביעי) 200 ימי מאסר בפועל והורדה לדרגת טוראי על חייל שגנב ציוד אלקטרוני מספינת המרמרה, בעת שעגנה בנמל אשדוד. מכתב האישום עולה כי החייל גנב מחשב נישא וקונסולת משחק מסוג PSP מהספינה שהייתה חלק מהמשט לעזה לפני כשלוש שנים, בזמן שעגנה בנמל לאחר ההשתלטות של הקומנדו הימי. לאחר טיעונים לעונש, בית הדין הצבאי גזר על החייל בנוסף גם מאסר על תנאי וקנס כספי.

בעת מתן גזר הדין, ציין בית הדין הצבאי כי במעשי הנאשם טמונה רגישות ציבורית ייחודית, נוכח העובדה שביצע את מעשיו בפעולה צבאית שזכתה לביקורת בין-לאומית נרחבת וכי למעשיו השלכות רוחב הנוגעות לתדמית צה"ל ומדינת ישראל. יצוין, כי שותפו של הנאשם למעשה העבירה הודה במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, ונידון ל-150 ימי מאסר לריצוי בפועל, מאסר על תנאי, קנס כספי והורדה לדרגת טוראי.

הספינה מאווי מרמרה עוגנת בנמל חיפה. אריאל שליט, AP
במעשי הנאשם טמונה רגישות ציבורית ייחודית. המרמרה עוגנת בנמל חיפה/AP, אריאל שליט

במשט לעזה ב-2010 השתלטו לוחמי שייטת 13 על הספינה "מאווי מרמרה". במהלך ההשתלטות נהרגו תשעה אזרחים טורקים. רק לאחרונה, כשלוש שנים לאחר התקרית ובעקבות שיחה טלפונית שבמהלכה הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצלות בפני ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על האירועים, החלו הצדדים במאמצים להשבת היחסים בין ירושלים לאנקרה למסלולם.

בחודש מאי האחרון הודיעה התובעת של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כי תפתח בבדיקה ראשונית סביב אירוע המשט לעזה. בהצהרה שפרסמה, הסבירה התובעת כי מחובתה לפתוח בבדיקה בעקבות פנייה שהתקבלה מאיי קומורו, המדינה השוכנת באוקיינוס ההודי, אשר על שמה נרשם אחד מכלי השיט במשט.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully