וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל: "על כל קרוואן שהוזז בעמונה יופיעו 10 אחרים"

יהושע בריינר

24.7.2013 / 6:50

שר הבינוי והשיכון התייחס לפינוי מבנה והריסת כביש במאחז: "היו כבר שני ניסיונות להרוס את עמונה אבל היא רק מתחזקת בתושבים, ילדים, כרמים ונטיעות"

"נפעל להפוך את עמונה ליישוב מבוסס", כך אמר שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמש (שלישי) במאחז, שעות אחדות לאחר שהמתנחלים פינו בעצמם קרוואן שהוקם על קרקע פלסטינית פרטית והרסו כביש במקום. השר אריאל הגיע בצעד חריג לביקור בעמונה ביחד עם אנשי לשכתו והתבטא בעניין עתיד המאחז. "היו כבר שני ניסיונות להרוס את עמונה אבל היא רק מתחזקת בתושבים, ילדים, כרמים ונטיעות", אמר אריאל בשיחה עם וואלה! חדשות. "בכוונתנו להמשיך ולפעול לחיזוק עמונה. היה פה בג"ץ והמתיישבים ביצעו את מה שמתחייב אבל על כל קרוואן או תושב שהוזזו מכאן עוד יופיעו פה עשרה אחרים", הוסיף.

יו"ר מטה עמונה אביחי בוארון הודה לאריאל על תמיכתו. "הציבור אולי לא זוכר אבל ערב אירועי עמונה ב-2006 בחר אריאל לעבור ולהשתכן בקרוואן ישן ביישוב ומאז הוא תומך בנו ובפיתוח המקום. אנחנו סמוכים ובטוחים שבתפקידו הנוכחי הוא סייע רבות לביסוס ופיתוח הישוב ולהגשמת חזונו לחזור הביתה אחרי 2,000 שנה, לנטוע, לבנות ולגדל ילדים כאן בהרי בנימין".

היום: ההריסה האחרונה

היום צפויה המועצה האזורית מטה בנימין לבצע את ההריסה האחרונה עליה התחייבה המדינה בפני בג"ץ ולהרוס את כביש הגישה למאחז שהוקם על אדמות פלסטיניות פרטיות. המדינה התחייבה בפני בית המשפט העליון לקיים את התחייבויותיה עד היום, אולם על מנת להימנע מפינוי בכוח בחרו המתנחלים לקיים בעצמם את ההתחייבויות. אתמול בבוקר פונה קרוואן בודד ששימש למגורים של זוג עם חמשת ילדיהם, כאשר האישה נמצאת בחודש התשיעי להריונה. הקרוואן הוזז ומוקם מחדש בחלקה שהמתנחלים רכשו ועתידה תלוי ועומד בבית משפט השלום בירושלים. כמו כן, השלימו המתנחלים הריסת כביש נוסף הנמצא במרכז היישוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היום צפויה המועצה האזורית מטה בנימין לבצע את ההריסה האחרונה עליה התחייבה המדינה בפני בג"ץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב זה עובר המאבק על עמונה בחזרה לבית המשפט העליון אשר צפוי להכריע באשר לגורל כשלושים מבנים נוספים במאחז. נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס ביקש אתמול מהמדינה להגיש עד לשבוע הבא את עמדתה באשר לטענת ארגון "יש דין" כי המדינה ביזתה את בית המשפט בכך שפירשה את החלטתו הקודמת כאילו קבע כי יש לפנות רק מבנה אחד. עם זאת, המתנחלים הביעו סיפוק מכך שבג"ץ לא מיהר לקבל את עמדתם של העותרים הפלסטינים ו"יש דין" ולא ראה לנכון לקיים דיון בסוגיה.

במצב הנוכחי, נמצאים המתנחלים כשידם על העליונה כאשר המאחז עמונה מקבל לגיטימציה וגיבוי לא רק מצד המערכת הפוליטית אלא גם מהמערכת המשפטית. במקביל, להריסת כביש הגישה הנוכחי, במועצה האזורית כבר הספיקו לסלול עבור תושבי עמונה כביש גישה חלופי חדש בתוואי שאושר על ידי המנהל האזרחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully