וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקות לפני הרצח כתבה ימית: "בוקר של התחלות חדשות"

נתן ז'ורנו בן ה-56, לשעבר מפקד משטרת בית שמש ובתו ימית בת ה-26, נרצחו הבוקר בירושלים על ידי מאבטח אותו ייצגו. בני המשפחה המומים: "אבא יוצא דופן ואחות מדהימה"

מערכת וואלה!

עורך הדין נתן ז'ורנו, בן 56, ובתו, ימית ז'ורנו בת 26, הם השניים שנורו הבוקר למוות במרכז "כלל" בירושלים על ידי מאבטח - כך הותר הערב (שלישי) לפרסום. ימית עבדה עם אביה במשרד והתגוררה עם אימה ואחותה בבית שמש. לאב, נתן, תושב פסגת זאב, שלושה ילדים מאשתו הראשונה, בהם ימית, וילד נוסף מהנישואים השניים. כמה דקות לפני הרצח כתבה ימית בעמוד הפייסבוק שלה: "בוקר של התחלות חדשות".

נתן ז'ורנו היה עורך דין פלילי שעסק בין היתר בתביעות נגד בנקים ובהוצאות לפועל. בעברו היה מפקד משטרת בית שמש. בתו, ימית, עבדה עם אביה במשך לפחות שלוש שנים, במהלך לימודיה כסטודנטית למשפטים וכן במהלך התמחותה בעריכת דין. אמה שוהה כעת בחו"ל והיא ככל הנראה עושה כעת את דרכה חזרה לארץ. חברי משפחתם הגיעו בשעות הצהריים לבניין המשרדים ברחוב יפו בבירה לזהות את גופות האב והבת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתו של נתן ואחותה של ימית, שרון ז'ורנו, סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי "מדובר באבא יוצא דופן ואחות מדהימה". "אנחנו בשוק, לא מצליחים עדיין לעכל", אמרה שרון והוסיפה: "אנחנו לא מצליחים להבין איך מישהו בא ויורה בנשק בשני אנשים, ואיך נותנים נשק לכל אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בני המשפחה מגיעים לזירת הרצח בבניין כלל בירושלים, יולי 2013. יואב דודקביץ'
בני המשפחה מגיעים לזירת הרצח/יואב דודקביץ'

"אני בהלם ממה שקרה, שמעתי שהיה רצח - אבל רק לא מזמן הבנתי שמדובר בימית ואבא שלה. מדובר במשפחה למופת ממש", סיפרה שכנתה של ימית. "ימית בחורה מקסימה, מאוד חברותית וטובה. זה פשוט לא נתפס. אני לא מבינה איך זה קשור אליהם הדבר הזה, זו משפחה ממש טובה, אין להם שום בעיות. זה פשוט לא יאמן". ריקי, שכנה אחרת, סיפרה כי מדובר "במשפחה מיוחדת": "ימית התחברה עם הילדים שלי, היה לנו קשר יום יומי. גם האבא היה למופת שהשקיע בילדים ותמך בהם. לא נתפס איך דבר כזה קורה".

עורך הדין יוסף כהן, קולגה של נתן, סיפר כי "הוא היה אדם הגון מאוד, שסייע גם לנזקקים ולא ראה בכסף רק מטרה. אנו בהלם". חבר אחר אמר כי נתן מעולם לא התלונן שקיבל איומים, וכי הוא "נהג בכבוד כלפי כל הלקוחות". "הוא תמיד תרם ועזר להרבה נזקקים והיה איש מקצוע מעולה", סיפר והוסיף: "קשה לי לחשוב על נסיבות שבן אדם יכול לקחת חיים של אדם אחר".

יפה, אחותו של נתן, אמרה כי על בני המשפחה עוברות שעות קשות מאז עודכנו על הרצח. "המשפחה באבל, אנחנו באמת בשוק, לא מבינים איזו טרגדיה נפלה עלינו", תיארה. "אח מיוחד, נשמה גדולה, פשוט אין מילים. אני יושבת ובוכה מהבוקר, לא מעכלת עדיין את מה שקורה סביבי". היא הביעה תקווה כי "הרוצח יבוא על עונשו". לדבריה, "אנחנו עדיין לא יודעים מה קרה שם. יודעים רק שאיזה מאבטח פסיכופת נכנס וירה בהם. טרגדיה גדולה".

שוטרים בזירת הרצח בבניין "כלל" בירושלים, 23 ביולי 2013. אהרן והב, חדשות 24
זירת הרצח/חדשות 24, אהרן והב

גם שכניו של החשוד ברצח היו המומים. "הוא אדם טוב, נעים תמיד שואל מה שלומך ואם אפשר לעזור", תיארה אחת השכנות. "אף פעם לא הרעישו או עשו צרות. הוא עובד כמאבטח, רואים אותו תמיד עם המדים של אבטחה. הילדים שלי נתקעו השבוע עם הבריכה והילדים שלו באו לעזור. הוא מקדיש את עצמו לעבודה, איש עבודה שעושה הכל לפרנס את ביתו". היא הוסיפה: "היום בבוקר ראיתי אותו לוקח את הילדים לקייטנה. אמרתי לו שלום והוא לא ענה לי. אני לא מאמינה שדברים כאלה קורים כל כך קרוב". מאיר טדגי, שכן אחר, סיפר: "אשתו עזבה אותו. הם גרים פה שנתיים אבל ממש שקטים. היינו עושים לו שלום עם הראש. לא ממש הכרנו אותו מקרוב. לא היה שום דבר שנראה חריג".

החשוד קשר עצמו לאירוע: "ראיתי חושך בעיניים"

החשוד בירי הוא תושב מעלה אדומים כבן 40, נשוי ואב לארבעה שעבד במודיעין האזרחי ברחבת הכותל. החשוד עלה מאתיופיה בשנת 2004 והיה במצב כלכלי קשה ובהליכי גירושים מאשתו. מחקירה ראשונית עולה כי הנרצח ייצג אותו בתיק הגירושים וככל הנראה החשוד לא היה מרוצה מהטיפול בו לאחר שהוא לא הגיע לכמה דיונים בבית המשפט בעיניינו. הוא הגיע למשרד עורך הדין לדרוש את כספו בחזרה.

בחקירת המשטרה במרחב ציון קשר עצמו החשוד לאירוע. בחקירתו אמר לשוטרים כי לא תכנן מראש את הרצח הכפול: "לא באתי להרוג, אני לא יודע להסביר מה היה שם. ראיתי חושך בעיניים". חקירתו של החשוד נמשכת והמשטרה מתכוונת להביאו מחר להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

עוד בנושא
מאבטח ירה למוות באב ובתו בבניין משרדים בירושלים
בהלה בזירה בירושלים: שמענו ירי, סגרו אותנו במשרד
היורה בירושלים: ”לא יודע מה היה שם, לא התכוונתי להרוג"

לפניות לכתבים
יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com
שבתי בנדט - sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully