וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרצו לבסיס בצפון וגנבו כלי נשק: 'שונאים יהודים'"

קובי דוד

21.7.2013 / 18:50

3 קרובי משפחה מביר אל-מכסור נאשמים שפרצו למחנה נפתלי בשתי הזדמנויות שונות, בסיוע קרוב משפחה נוסף ששירת בבסיס. באחת הפעמים, כפתו את השומר בנשקייה ואמרו: "מגיע לכם"

כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד שלושה קרובי משפחה מהכפר ביר אל-מכסור שבגליל התחתון בגין פריצה לבסיס צה"ל בצפון וגניבת חמישה כלי נשק מתוכו. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז הצפון, השלושה השתמשו בקרוב משפחה נוסף, חייל המשרת בבסיס, כדי לחדור לשטח הבסיס בשתי הזדמנויות שונות בתוך שמונה חודשים. מעצרם הוארך ב-17 ימים נוספים.

ב-18 באוקטובר 2012, כך נטען בכתב האישום, הגיעו רמי גדיר בן ה-26, חוסיין גדיר בן ה-27 ויחיא גדיר בן ה-20 למחנה נפתלי שליד צומת גולני, יחד עם קרוב משפחתם מחמוד גדיר, ששירת כעובד כללי בבסיס. מחמוד סייע לקרובי משפחתו, שהגיעו למקום רעולי פנים וחמושים בסכין, לחתוך את גדר התיל של הבסיס – ולפרוץ לתוכו. בהמשך, בעקבות היכרותו המוקדמות עם הבסיס, הוא הצליח לפרוץ את דלת הנשקייה במהירות.

קרוב המשפחה הזעיק עזרה: "נשדדתי, הותקפתי"

בשלב זה, על פי כתב האישום, גנב אחד מהם את נשקו של החייל שנמצא בתורנות לילה בנשקייה ואף איים עליו שלא ינסה להתנגד. "אם לא תשתוק, נירה בך עם הנשק", זרק לעברו. לאחר שכפתו את החייל, הם פרצו את שתי הארוניות שבנשקייה וגנבו שני כלי נשק נוספים מסוג אמ-16 ועשר מחסניות מלאות בכדורים. לפני שנמלטו, התקרב אחד מהם אל החייל והוסיף: "אני שונא יהודים. מגיע לכם".

המקרה השני אירע ב-15/6/2013. על פי כתב האישום, השלושה יצרו שוב קשר עם מחמוד וסיפרו לו כי הם רוצים לגנוב שני כלי נשק נוספים מאותו הבסיס. על פי התוכנית, מחמוד ביצע באותו הלילה תורנות בנשקייה במכוון על מנת לשתף עמם פעולה ולביים את השוד. כמו במקרה הקודם, הם חתכו את גדר התיל ופרצו לבסיס. אלא שהפעם, כך נטען, מעבר לדלת הברזל חיכה להם מחמוד. כדי לביים את השוד, הם כפתו את רגליו בכבל חשמלי של מחשב, ואף נתנו למחמוד אגרוף בפניו. בזמן שהם נמלטו עם השלל, מחמוד הזעיק עזרה וסיפר כי נשדד והותקף.

על פי כתב האישום, בני המשפחה מכרו את אמצעי הלחימה שגנבו לגורמים אנונימיים והרוויחו כסף רב. כתב האישום מייחס להם ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, שוד בנסיבות מחמירות, סחר בנשק, החזקת ונשיאת נשק וכליאת שווא. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. עורך דין שלומי בלומנפלד המייצג שניים מהחשודים אמר בתגובה: "מדובר בפרשה מורכבת. אנחנו נביע את עמדתנו בתיק העיקרי. כרגע אנחנו לומדים את כתב האישום". נגד החייל מחמוד גדיר יוגש כתב אישום בנפרד באמצעות הפרקליטות הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully