וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים נלחמת בטרור מעזה: "יגיעו עד למיטותיהם"

18.7.2013 / 12:53

הצבא המצרי הכריז על רשימת מבוקשים ברצועה, בהם האחראי לפיצוץ האחרון בצינור הגז בסיני. כמו כן, הוא מגביר את האכיפה נגד מפעילי מנהרות ההברחה בין עזה למצרים ברפיח

צבא מצרים החליט לעלות מדרגה בלחימה בטרור והכריז הבוקר (חמישי) על רשימת מבוקשים ברצועת עזה. קצין בפיקוד הדרום אמר כי צבא מצרים מתכוון ללכוד את המבוקשים "גם במחיר של להגיע למיטותיהם ברצועת עזה".

צבא מצרים סמוך לאל-עריש. סיני, יולי 2013. AP
צבא מצרים סמוך לאל-עריש, השבוע/AP

לדברי הקצין, בין המבוקשים מועתז דורמוש, בכיר מצבא האיסלאם, פלג טרור הקשור לאל-קאעדה. על פי החשד, דורמוש אחראי לפיצוץ צינור הגז בסיני בשבוע שעבר כהתרסה נגד המשטר המצרי.

קצינים בצה"ל מייחסים חשיבות רבה למהלך המצרי, שכן מדובר במסר ראשון מסוגו, לא רק כלפי "צבא האיסלאם", אלא גם כלפי חמאס, שבקריצת עין אפשר לטרוריסטים לצאת מרצועת עזה דרך מנהרות ההברחה לסיני. אותו קצין הוסיף כי הבוקר נמשכה פעילות האכיפה המצרית נגד מפעילי המנהרות ברפיח המצרית, וכי הצבא המצרי הודיע לסוחרים ברפיח כי הם מקבלים הארכת זמן של 48 שעות להעביר את הסחורות שנמצאות ברפיח לרצועת עזה דרך המנהרות.

בעוד יומיים יחל מבצע רחב היקף להשמדת המנהרות הקיימות בסיוע כוחות מתוגברים. הקצין הדגיש כי נוסף על סגירת המנהרות להברחת אמצעי הלחימה והסחורות, החליטו המצרים לסגור גם את המנהרות המשמות להברחת דלק.

מנהרות הברחה בין עזה ובין מצרים. AP
בעוד 48 שעות יחל מבצע רחב היקף להשמדת המנהרות. מנהרות הברחה בין עזה למצרים/AP

ביום שני חשפו כוחות הביטחון המצרים עוד שמונה מנהרות, בגבול בין רצועת עזה לחצי האי סיני. המנהרות נחשבות לעורק החיים של חמאס, של המליציות החמושות בסיני ושל הבדואים החוברים אליהם.

על פי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, הצליחו המצרים לאתר גם 23 מחסנים ששימשו לאחסנת דלק, רגע לפני העברתו לרצועת עזה. במחסנים הללו היו 140 אלף ליטרים של דלק, מצרך שהפך נדיר בעזה בימים אלה. תחת פיקוחה של ממשלת חמאס, תעשיית ההברחות מעבירה לממשל לעזה עשרות מיליוני שקלים מדי חודש ממיסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully