וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההטבה שלהם היא גם הרווח שלנו

חזי שטרנליכט

18.7.2013 / 8:17

ראשית נבהיר: המדינה לא שילמה גרוש לחברות צ'ק פוינט, טבע, אינטל, ישקר וכו'. היא פשוט נתנה להן הנחה בגובה המס. הטבת מס היא ההפרש בין שיעור המס המרבי לזה ששולם בפועל. קל מאוד להתנפל על החברות שעובדות לפי החוק, אבל אחרי שהן ילכו אנחנו נישאר עם כל מעלימי המס, המפעלים הנכשלים סדרתית שבוכים לממשלה ורוצים תמיכה על חשבון הקופה הציבורית. זהו באמת מדרון חלקלק, ולעומד מהצד לא נותר אלא לכאוב את מצבה של החברה הישראלית.

יש בארץ קבוצה של חברות שמכשירות כוח אדם איכותי ביותר. חלק מהעוזבים את החברות האלה יקימו עוד סטארט?אפים, יפתחו עוד תרופות, יעזרו לעולם להיות מקום טוב יותר. אבל הכי קל זה להעמיד אותן על מרכז הבמה בכיכר העיר, לתקוע בחצוצרה, ולראות את כל הרובין?הודים מהשמאל הסוציאליסטי מגיעים רכובים על סוסיהם, מבעירים את המדורה ומעלים באש הפופוליסטית עוד קורבן.

חשיפת נתוני הטבות המס לא מייצרת דיון ציבורי ראוי. היא מדברת על כמה כסף "גנבו" מאיתנו. מישהו ראה את הנתון כמה מס גבו מהחברות האלה? האם אנחנו יכולים לדון בכנות באפשרות מה היה קורה אם הן לא היו מקימות את מפעליהן בישראל? אם הן תיקחנה את המפעלים שלהן מכאן?

הפרה הקדושה של עופר עיני

והנה עוד עובדה שהזכיר לי חבר מהפייסבוק, דורון יער. מישהו פצה פה על הטבת המס העצומה שמחולקת לשכירים בנדיבות? על קרנות ההשתלמות אני מדבר. אה, זאת הפרה הקדושה של עופר עיני שהאוצר כלל לא התקרב אליה. אני בטוח שלפיד בכלל חשש להזכיר אותה בדיונים מול יו"ר ההסתדרות, מסוכן מאוד להכעיס את הוועד.

ההטבה הזאת מוערכת בכ?2.5 מיליארד שקלים בשנה. רובה לשכירים החזקים במשק של העשירונים ה?9 וה?10. חלק גדול, ואף מכריע, מאותם שכירים לא מפתח תרופות או טכנולוגיות חדשניות. לכל היותר הוא מפתח קביעות ודרישות לתוספות שכר - על אותה העבודה שהוא עושה. על ביטול ההטבה בקושי מדברים. בטח לא הסוציאליסטים שבכיכרות.

טבע קיבלה הטבת מס של 12 מיליארד שקלים בשש שנים, אבל היא גם היצואנית מספר אחת שמכרה ביותר מ?120 מיליארד שקלים בתקופה זו. היא הקימה מפעלים ומרכזי מחקר ופיתוח בארץ ב?8 מיליארד שקלים בזמן הזה (וכ?15 מיליארד שקלים במחקר ובפיתוח בכלל) ותרמה גם בתחומים שאינם כספיים גרידא, או שקשה לכמת אותם.

כשעולים על הבריקדות ודוחפים ידיים לכיסים של המצליחנים, לא משאירים להם הרבה סיבות טובות להישאר כאן. אם הסוציאליסטים יצליחו במאבק שלהם, נישאר מדינת לואו?טק ענייה עם כל הוועדים הנפוטיסטים ועם הסטייקים שלהם. לזה אנחנו רוצים להידמות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully