וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין משטרה לא נתן זכות קדימה וגרם למות אופנוען

קובי דוד

18.7.2013 / 1:02

רפ"ק פנחס אזרזר הורשע באי מתן זכות קדימה לרוכבי האופנוע חן וולף ומאיר ממן, כשנסע בצומת אשכול בצפון ב-2008. וולף נהרג במקום. השוטר זוכה מגרימת פציעתו של ממן

בית המשפט לתעבורה בנצרת הרשיע בתחילת השבוע את רב-פקד פנחס אזרזר, קצין משטרה ממגדל העמק, בגרימת מותו ברשלנות של האופנוען חן וולף בתאונת דרכים בין ניידת משטרה שבה נהג רפ"ק אזרזר לבין וולף בצומת אשכול שבכביש מספר 77. השופט חנא סבאג זיכה את רפ"ק אזרזר, בן 54, מגרימת פציעתו של מאיר ממן, חברו של וולף שרכב עמו.

שני רוכבי אופנוע נהרגו בתאונה בצומת המוביל, אפריל 2013. יגאל לוי
השוטר לא נתן זכות קדימה. תאונת אופנוע/יגאל לוי

במאי 2008 רכבו וולף, תושב קריית חיים בן 38 במותו, וממן, בכביש מספר 77 שבגליל התחתון, מצומת אשכול לכיוון צומת המוביל. בכיוון השני נסע באותה העת בניידת משטרה רפ"ק אזרזר. כשהגיע קצין המשטרה לצומת אשכול, הוא פנה שמאלה מבלי לתת זכות קדימה לשני רוכבי האופנוע שנסעו מולו. כתוצאה מההתנגשות בין כלי הרכב, וולף נהרג במקום, ואילו ממן נפצע באורח קשה. במהלך המשפט שהתנהל נגד רפ"ק אזרזר טענו סנגוריו כי שני רוכבי האופנוע נסעו במהירות מופרזת וביצעו כמה עבירות תנועה, אך השופט סבאג דחה את טענותיהם.

הוא ציין בהכרעת הדין כי אזרזר "הוא זה שיצר את הסיכון שהיווה את הגורם לקרות לתאונה, ואין בעובדה שהמנוח בנהיגתו במהירות, אם בכלל, תרם גם הוא לקרות התאונה". השופט הוסיף כי על קצין המשטרה "היה לצפות שיגיע אופנוע ממול, ומשלא עשה כן - גרם הוא ברשלנותו למות המנוח". בנוסף לגרימת מותו ברשלנות של וולף הורשע השוטר בגרימת חבלה לאדם, נזק לרכוש וכן אי מתן זכות קדימה בצומת. מנגד, השופט סבאג החליט לזכות את קצין המשטרה מגרימת פציעתו של ממן בשל היעדר תשתית ראייתית לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully