וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה דיון המל"ג במסלול הדוקטורט של יאיר לפיד

15.7.2013 / 17:22

בשל מספר מועט של חברי ועדה שנכחו במקום, דחתה המועצה להשכלה גבוהה את הדיון בבקשתה של אוניברסיטת בר-אילן להכרה במסלול המקוצר לתואר מתקדם שאינו דורש השלמת תואר ראשון

הדיון בנושא המסלול המקוצר ללימודי דוקטורט באוניברסיטת בר אילן שהיה אמור להתקיים היום (שני) במועצה להשכלה גבוהה - נדחה. הדיון באישור המסלול, בו למד גם שר האוצר יאיר לפיד, נדחה למועד אחר כיוון שלא נכחו מספיק חברי ועדה בדיון. המל"ג דנה כבר בשתי ערכאות קודמות בבקשת בר-אילן להכרה במסלול, אולם בכל פעם נדחתה בקשת האוניברסיטה. כעת, הביאה האוניברסיטה מידע חדש אודות המסלול, וביקשה דיון מחודש. הנושא עלה לכותרות לאחר חשיפת עיתון "הארץ" לפיה לפיד למד במסלול לדוקטורט זאת למרות שלא היה לו תואר ראשון.

יאיר לפיד בכנס בנושא שדולת הנשים, דצמבר 2012. יותם רונן
"הישגים ספרותיים ועיתונאים". לפיד/יותם רונן

יו"ר יש עתיד החל ללמוד במסלול מקוצר לתואר שני ושלישי בתכנית לימודי פרשנות ותרבות לתארים מתקדמים במוסד – אף כי לא מילא את תנאי הסף – השלמת לימודי תואר ראשון בהצטיינות. הוא התקבל ללימודים, כך לטענת בר-אילן, על סמך "הישגיו הספרותיים והעיתונאים". במועצה להשכלה גבוהה מתחו ביקורת על האוניברסיטה על קבלתו של לפיד ללימודים.

בדיון שנערך בשנה בוועדת החינוך של הכנסת בעבר, מתחו במל"ג ביקורת על המוסד האקדמי. משה ויגדור, מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, אמר בישיבה כי אוניברסיטת בר-אילן חרגה מהנחיות המל"ג, ואישרה בניגוד לתקנות מסלול לימודים לתואר שני ללא צורך בתואר ראשון. "יש פה חריגה מאוד ברורה מסטנדרטים אקדמאיים", אמר ויגדור, "אין שום אפשרות ללמוד תואר שני בלי תואר ראשון. מוסד אקדמי יכול להחמיר בתנאי קבלה - אך לא להקל בהם. מבדיקה שעשינו באוניברסיטאות בארץ, מסתבר שאין דבר כזה בשום מקום".

לקריאה נוספת:
המל"ג קבעה: יאיר לפיד לא יוכל ללמוד לתואר מתקדם

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully