וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רות קלדרון ביקשה: חדר איפור לחברות הכנסת

11.7.2013 / 17:00

חברת הכנסת מיש עתיד הציעה להסב את אחד החדרים שבגב אולם המליאה לחדר איפור, אליו תגיע מאפרת שאת משכורתה ישלמו הח"כים מכיסם. רבות מחברותיה טענו שהיוזמה מביכה

בקשה מפתיעה מחברת הכנסת החדשה: ח"כ רות קלדרון (יש עתיד) פנתה למנכ"ל הכנסת, רונן פלוט, וביקשה ממנו להקצות חדר ייעודי בכנסת שישמש את חברות הכנסת כדי שיוכלו להתאפר. מדובר באזור מאחורי אולם המליאה, המכונה "הפרסה", ומשמש את חברי הכנסת ועוזריהם. קלדרון שאלה אם ניתן יהיה להסב את אחד החדרים במקום לחדר איפור, אליו תגיע מאפרת - שאת משכורתה ישלמו חברות הכנסת מכיסן.

רבות מחברות הכנסת טענו שהיוזמה מביכה, במיוחד בתקופה שבה נדרש קיצוץ של 40 מיליארד שקלים בתקציב המדינה, וכי אין כל צורך שהכנסת תשקיע משאבים בהסבת חדר קיים לחדר איפור. עם זאת, הן סירבו לומר את הדברים בשמן.

פנייתה של קלדרון תמוהה במיוחד לאור העובדה שלשכותיהם של חברי הכנסת נבנו מחדש רק בשנת 2007, והן כוללות בין היתר שירותים, מקלחת, כיור ומראה, ומשמשות את חברי וחברות הכנסת לכל צרכיהם, ובין היתר לאיפור.

מנכ"ל הכנסת, רונן פלוט, מסר בתגובה: "לא הייתה בקשה, הייתה שיחה אקראית בינינו לפני כחודש שלא חזרה על עצמה, ומכיוון שזה לא חזר - גם הדבר לא נבדק".

בלשכתה של קלדרון התמהמהו במשך זמן רב עם מתן תגובה לדברים. לבסוף נמסר בשמה של חברת הכנסת קלדרון: "הדברים יצאו מפרופורציה. במסגרת שיחה עם מנכ"ל הכנסת, עלה רעיון תיאורטי שתהיה מאפרת בכנסת בימים מסוימים שתיתן שירותים בכנסת על חשבונם האישי של חברי וחברות הכנסת שירצו בשירותיה. חברת הכנסת קלדרון עומדת מאחורי דבריה בנוגע לצורך להתאים את הכנסת ששנים הייתה מועדון של רוב גברי. עם זאת, חשוב לציין שחברת הכנסת קלדרון לא ביקשה חדר או דבר שדורש את מימון הכנסת".

בעבר היללה את מעצבת העל דונה קארן

זו לא הפעם הראשונה בה התנהלותה הפרלמנטרית של קלדרון מעוררת מבוכה. לפני כמה שבועות השתתפה קלדרון בדיונים על חוק הסופרים, שאמור להשפיע על שוק הספרות בישראל, מבלי לציין שהיא עצמה חתמה על חוזים עם שתי הוצאות ספרים, וקיימה קשרים עם הוצאות נוספות. רק בעקבות פניית וואלה! חדשות הצהירה על כך קלדרון בגילוי נאות.

לפני כמה שבועות כתבה קלדרון בעמוד הפייסבוק הפרטי שלה כי שמחה לפגוש את מעצבת העל דונה קארן, "זו שנתנה לכולנו, נשים עובדות עם ותק, בגדים נשיים, קלי תנועה ומלאי עוצמה". על קלדרון נמתחה ביקורת רבה ברשתות החברתיות על כך שכחברה במפלגה המתיימרת לייצג את מעמד הביניים, התייחסה לבגדים של מעצבת על, שעלותם אלפי שקלים, כמוצר שכל אדם יכול להרשות לעצמו, ובכך הפגינה ניתוק מן הציבור.

במקרה אחר, דווח השבוע בבלוג של טל שניידר כי קלדרון הציעה להתקזז עם חבר הכנסת יוני שטבון מהבית היהודי, שנעדר מהמליאה, על אף שקיזוז משמעותו הימנעות מהשתתפות בהצבעה של חבר אחד מהקואליציה וחבר אחד מהאופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully