וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועד עובדי נמל חיפה: "נצא מפה רק בארונות"

קובי מנדל

11.7.2013 / 11:28

בפגישה שקיימו ראשי הוועד של הנמל עם ח"כ מירי רגב, תקף מאיר תורג'מן את הממשלה, ואמר: "הנמלים על סף רתיחה. הממשלה מתנהגת אלינו כאויבים ושוכחת שאנו בנים של המדינה"

מאבק עובדי הנמלים נגד כוונת המדינה להקים נמלים פרטיים נמשך: במסגרת מפגש שקיימו היום (חמישי) בנמל ראשי ועד העובדים של נמל חיפה עם יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב (הליכוד-ביתנו), תקף יו"ר הוועד, מאיר תורג'מן, את הממשלה. "הנמלים על סף רתיחה, והעובדים קיבלו החלטה שמהנמל אנו נצא אך ורק בארונות. אנו לא נוותר על הנמלים אף פעם. ממשלת ישראל מתנהגת אלינו כאויבים והיא שוכחת שאנו הבנים של מדינת ישראל".

בנוסף, הבהיר תורג'מן כי "אנשים צריכים להבין שזה שאנו לא שובתים זו לא חולשה, אלא מתוך עוצמה וגילוי אחריות למשק הישראלי. אנחנו לא מדברים על כסף, יש פה אידיאליזם ואנו בסך הכל רוצים לעבוד".

ישיבת ועד עובדי הנמלים בנמל חיפה. יולי 2013. אדריאן הרבשטיין
עובדי הנמל בהפגנת מחאה, השבוע/אדריאן הרבשטיין

עוד טען תורג'מן כי בנמל חיפה ישנם 18 מנופים, אולם היום רק מחציתם עובדים, ולכן אין צורך בהקמת נמל נוסף. הוא הוסיף שהקמת נמל פרטי במספנות ישראל גרמה לכך שהעובדים שם משתכרים שכר מינימום "והפכו לעבדים".

גם חברת הכנסת רגב דיברה במפגש, והביעה הזדהות עם מאבקם של עובדי הנמל. רגב אמרה לעובדים, שקיבלו אותה בקריאות שמחה על שבאה להזדהות עמם, כי היא באה קודם כל לדאוג להם. "אותי לא מעניינת רפורמה, אותי מעניינות זכויות העובדים ובאתי לפעול שהן לא תפגענה", הבהירה רגב.

התוכנית הממשלתית החדשה לרפורמה בנמלים מכוונת להקמת שני נמלים חדשים בחיפה ובאשדוד שיופעלו על ידי חברה פרטית, במקביל לתפעולם של הנמלים הממשלתיים הקיימים. במסיבת עיתונאים משותפת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, יאיר לפיד, ושר התחבורה, ישראל כץ, שהתקיימה בשבוע שעבר במשרד ראש הממשלה, בירך נתניהו על יוזמת ההפרטה. "פעלתי כשר אוצר להתחיל את המהפכה בנמלי הים בישראל והתחלנו בפירוק הנמלים לשתי חברות מתחרות. לקח לנו שנים לעשות צעד שני להפרטת נמל אילת. היום אנחנו באים לצעד הבא של בניית שני נמלים חדשים שיגדילו התחרות ויורידו את יוקר המחייה" אמר.

"רפורמות, רפורמות ועוד רפורמות"

הוא הוסיף כי "זה דבר חשוב מבחינת כלכלית וחברתית. רוצים שהאזרח יוציא פחות עבור שירותים. שיהיה יותר זול כמעט שאין דבר שמשפיע על יוקר החיה כמו תעבורת מוצרים שיוצאים ונכנסים דרך הנמלים". נתניהו המשיך ואמר: "ממשלתנו מחויבת להמשיך צמיחה גם במצב בינלאומי קשה. יש 5 מנועי צמיחה – הגז, ייצוא מוגבר לשווקים חדשים, הכנסת אנשים למעגל העבודה, טכנולוגיה, חיבור המדינה בסיבם אופטיים והחמישי – והראשון למעשה – רפורמות, רפורמות ועוד רפורמות כדי לקצץ את הביורוקרטיה. זה כלכלי וחברתי. זה מתחיל ולא נגמר בנמלים – התחלנו בשמיים פתוחים ועכשיו מים פתוחים".

חרף הבעת התמיכה של ראש הממשלה בתוכנית הרפורמה הממשלתית, הצעד מעורר, כאמור, את זעמם של העובדים ושל ההסתדרות. ביום שני האחרון התכנסו עשרות מעובדי נמל חיפה בבניין ועד העובדים, הפגינו נגד ההפרטה וקראו קריאות בגנות נתניהו ושר התחבורה כץ. בנוסף, נפגשו באותו יום נציגי הוועדים של נמלי חיפה ואשדוד כדי לדון בדרכי התגובה האפשריות למאבק. בין האפשרויות שנשקלו על ידי הוועדים היו השבתת הנמלים, כולל חסימות צירים, אולם כפי שהצהיר היום יו"ר ועד העובדים בחיפה תורג'מן, הכוונה לשבות עדיין לא קורמת עור וגידים, ונכון לעכשיו המאבק לובש פנים אחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully