וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב של חולון, בנו של הרב עובדיה, חשוד בשחיתות

10.7.2013 / 21:08

הרב אברהם יוסף, בנו של מנהיגה הרוחני של ש"ס ואחד המועמדים לתפקיד הרב הספרדי הראשי, נחקר במשטרה בחשד שנתן עדיפות לכשרות המהדרין של בד"ץ בית יוסף, תחת השגחת אביו

אנשי היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן – להב 433, חקרו היום (רביעי) הרב אברהם יוסף – רב העיר חולון ובנו של המנהיג הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, בחשד לביצוע עבירות של הפרת אמונים במסגרת מתן היתר כשרות מהדרין לבעלי עסקים. בתום החקירה, שארכה כשמונה שעות, שוחרר הרב יוסף לביתו בתנאים מגבילים.

על פי החשד, כאשר פנו בעלי עסקים לקבלת הכשר מהדרין מרבנות העיר, נתן הרב יוסף עדיפות לכשרות המהדרין של בד"ץ בית יוסף תחת השגחתו של אביו – שאליה הוא קשור, על פני כשרויות אחרות. בעלי עסקים רשאים לבחור בין הכשר של הרבנות לבין הכשר מהדרין, הנחשב לכשרות מהודרת יותר ומיועד בעיקר למקפידים יותר בנושא הכשרות. הרבנות העירונית אחראית על מתן ההכשר הרגיל, בעוד שהכשר המהדרין ניתן על ידי גופים פרטיים. כשרות המהדרין של בד"ץ בית יוסף נחשבת להכשר מהודר שמיועד בעיקר ליוצאי ספרד.

הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
העדיף את אברהם על פני יצחק. הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

בנו של הרב עובדיה יוסף הוא אחד המועמדים לתפקיד הרב הראשי הספרדי, לאחר שמנהיג ש"ס הכריע בסוגיית מועמד התנועה בינו לבין אחיו – הרב יצחק יוסף. עקב הפרסומים על מועמדותו של אברהם יוסף נשמעה ביקורת נרחבת מצד ארגונים חברתיים וחברי כנסת המתנגדים לבחירתו. הקצף על הרב יוסף יצא בעקבות שלל התבטאויותיו נגד נשים ונגד שופטי בית המשפט, וכן בשל פסקי הלכה בעלי אופי בעייתי. לחובתו של יוסף מוזכר פסק הלכה שלו השולל משופטים להצטרף למניין. לדבריו, ברגע שאדם נבחר למשרת שופט הוא פוסל את עצמו מלהצטרף למניין או לומר דברי תורה בבית כנסת.

גם לגבי בחירת נשים לתפקידים ציבוריים פסק הרב יוסף פסק הלכה חד-משמעי שאינו מקובל על רוב הציבור. לדבריו, אישה לא יכולה להתמנות לתפקידים ציבוריים כדוגמת ראש עיר. בסוגיה דומה פסק הרב שאסור לגננת לדבר בפני גברים גם באסיפת הורים. בנושא מכירת קרקעות והשכרת בתים או מכירתם לגויים פסק הרב יוסף כי אסור למכור למי שברור שאינו יהודי. הרב נדרש לסוגיה זו עקב שאלת מכירת בית לעולים מברית המועצות שיהדותם אינה ברורה. לדבריו, "אין צורך לפשפש בציציותיהם", אך אם ברור שהם אינם יהודים אסור למכור או להשכיר להם דירות. גם בנוגע למכירת קרקע פסק הרב באופן חד-משמעי שהדבר אסור.

גורמים חרדים טענו בפני וואלה! חדשות כי הרב יוסף הפעיל את קשריו גם בירושלים כדי לתת עדיפות לכשרות בד"ץ בית יוסף. לטענת הגורמים, בעלי עסקים שביקשו הכשר אחר – סבלו מעיכובים במתן ההכשר. חקירתו של רב העיר חולון החלה בעקבות תחקיר של ערוץ 10 בנושא. חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) פנה בעקבות זאת למבקר המדינה, ןטען כי חומרים שהצטברו אצלו הצביעו על דפוס הפעולה של יוסף בנוגע למתן ההכשרים. כמו כן, מהחומרים שהועברו למשרד המבקר עולה כי הרב מינה את מקורביו לתפקידים ברבנות העיר. החומר הועבר לבחינת היועץ המשפטי לממשלה. במשטרה חושדים בנוסף כי הרב יוסף חתם על תעודה המעידה כי אדם חילוני הוסמך כרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully