וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכוב ההפלה באסותא: בית החולים חרג מהנהלים?

10.7.2013 / 22:14

בעקבות הדיווח בערוץ 2 על אישה שהפלת עוברה המת עוכבה, עולה כי גורמי הלכה לא מתערבים בהליכים רפואיים בבתי חולים אחרים, שמוצאים פתרונות "טכנולוגיים" לבעיה

בית החולים אסותא פעל בניגוד לנהלים? שלשום (שני) דווח בערוץ 2 כי הליך הפלה באישה בהיריון שעוברה מת עוכב על ידי רב בית החולים, כיוון שלא היה במקום חדר ליציאת נשמת המת. בדיקת וואלה! חדשות מעלה כי עיכוב הליך רפואי על ידי גורם הלכתי אינו נוהל שגרתי. הבעיה שעלתה במקרה זו מוכרת גם בבתי חולים אחרים והתמודדות איתה נעשית בדרכים שונות.

על פי ההלכה היהודית לכוהנים אסור להיטמא למת. ההיטמאות אינה מתבצעת רק שהכהן בא במגע עם המת או נמצא במחיצתו, אלא מספיק שהמת והכהן נמצאים תחת קורת גג אחת. במידה ומת חולה בבית החולים, לא משנה על פי ההלכה אם הכהן והמת נמצאים במחלקות ואפילו קומות שונות, קורת הגג המשותפת גורמת לכהן לעבור איסור. על אף שעל פי ההלכה כולנו נחשבים בחזקת "טמאי מתים", מהכוהנים נדרשת זהירות יתר ומאותה הסיבה הכוהנים נוהגים שלא להיכנס לבתי קברות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קורת הגג המשותפת עם מתים גורמת לכהן לעבור איסור. נורת אזהרת כהנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאור העובדה שכל אדם צריך להיכנס לעתים לבית חולים, נמצאו פתרונות שונים לנושא. אחד הפתרונות הוא שילוט אלקטרוני עם נורת אזהרה אדומה שברגע שחולה הולך לעולמו השלט מואר ומזהיר את הכוהנים לבל ייכנסו לבית החולים. בנוסף, בחלק מהמקומות מפרידים את חדר המתים מבניין בית החולים כדי שלא תהיה קורת גג אחת בין המתים לכוהנים שנמצאים במקום.

בבדיקה מדגמית של מספר בתי חולים עולה שהתערבות של גורם הלכתי בהליך רפואי באופן שהתרחש בבית חולים אסותא אינה מקובלת. כל הגורמים בבתי החולים הביעו תדהמה בפני וואלה! חדשות על כך שהתערבות כזו נעשתה. בהדסה עין כרם משתמשים בדלתות כפולות ומסתובבות דבר שעל פי הגורם ההלכתי במקום פותר את הבעיה לכוהנים. בנוסף בכוונת בית החולים להתקין שלט אזהרה שיתריע בפני הכוהנים.

חדרי מתים נפרדים בבתי החולים

בבית חולים קפלן חדר המתים נמצא במבנה צמוד, אך נפרד ממגדל האשפוז והנוהל שברגע שחולה מת הוא מוצא במהירות לחדר המתים, כדי לצמצם את הבעיה עבור הכוהנים. בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק ישנו חדר נפרד בחדר הלידה למקרים כאלו בדיוק. כמו כן, חדר המתים נפרד מבניין בית החולים ושלט אזהרה אלקטרוני מתריע בכל מקרה מוות בבית החולים. בבית החולים לניאדו בנתניה שמשרת גם רבים מהציבור החרדי באזור מתריעים בפני הכוהנים על ידי שלט אלקטרוני בכל מקרה של מוות.

ממשרד הבריאות נמסר כי המשרד "מכבד את כלל הפונים על כל תפיסות עולמם, אך אינו עוסק בנושאים הלכתיים". בנוגע למקרה באסותא נמסר בתגובה כי "על פי תגובת בית החולים, דחיית התהליך לא סיכנה בשום שלב את בריאותה של החולה. משרד הבריאות יוודא זאת מול בית החולים".

(עדכון ראשון: 22:14)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
  • עוד באותו נושא:
  • אסותא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully