וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 אלף שקל יועברו לאהוד ברק למימון הגנתו בוועדת אור

ורד כהן-ברזילי

8.8.2002 / 13:21

המדינה תעביר לראש הממשלה לשעבר את הכסף כמקדמה לכיסוי הוצאותיו; כמו כן יועברו לו 2,000 שקלים, עבור כל ישיבת ועדה בה השתתף פרקליטו; סכום זהה קיבל גם השר לשעבר, בן עמי

ועדה בראשותו של מנכ"ל משרד המשפטים החליטה לאשר לראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, השתתפות בהוצאותיו המשפטיות עקב זימונו להעיד בפני ועדת אור. הוועדה חוקרת את אירועי אוקטובר 2000, במהלכם נהרגו 13 ערבים ישראלים.

"מקדמה בסכום של 150 אלף שקלים תועבר לברק כבר בימים הקרובים, עבור הוצאותיו המשפטיות. כמו כן הוחלט להעביר לברק סכום של 2,000 שקלים, עבור כל ישיבת ועדת החקירה בה השתתף פרקליטו של ברק", כך נמסר היום על ידי הוועדה להשתתפות המדינה בהוצאות ההגנה של עובדי ציבור. בוועדה נטען כי מדובר בנוהל שגרתי המבוסס על החלטות ממשלה, לפיהן עובד ציבור, שהתייצב בפני ועדת חקירה, בשל מעשה שהיה בתחום סמכותו בדין והוא מיוצג בפני ועדת החקירה על ידי עורך דין, זכאי להשתתפות המדינה בהוצאות עורך דינו.

לטענת הוועדה, הסכום נקבע בשל היקף חומר הראיות הרב, מורכבות האזהרה, היקפה וחומרתה. כמו כן נטען כי סכום המקדמה שאושר לברק זהה לזה שאושר לשר לביטחון פנים לשעבר, שלמה בן עמי. ודומה לסכומים שאושרו ליתר המוזהרים בוועדת אור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully