וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוצים ודממה

יואב לימור

7.7.2013 / 8:11

יומיים ויותר אחרי הפיצוץ העלום בצפון סוריה, ועדיין אופף מסתורין את מה שאירע בדיוק באותם מחסנים שבהם התרחשה על פי הדיווחים שרשרת של פיצוצים. התקשורת הזרה היתה דלה להחריד במידע. אם נכון הדיווח כי הפיצוצים אירעו בשעה שתיים לפנות בוקר לערך (אור ליום שישי), עברו שעות ארוכות מאוד עד שהדיווחים הראשונים החלו לבצבץ בתקשורת הערבית, וגם אז הם לא ממש עשו כותרות.

סביר שהסיבה המרכזית לכך היא שדעת הקהל העולמית והמזרח תיכונית נתונה במלואה לנעשה בימים אלה במצרים. לכך אפשר להוסיף את העובדה שאף גורם רשמי באזור לא ממש התרגש, פומבית לפחות, ממה שלכאורה קרה סמוך ללטקיה: לממשלת סוריה נדרשה יותר מיממה עד שהתייחסה לאירוע, וגם אז טענה כי מדובר בתאונה שנבעה מתקלה.

צילום מהטלוויזיה הסורית, המדווחת על תקיפות ישראליות באזור דמשק, מאי 2013. רויטרס
האזור שהותקף על ידי ישראל לכאורה לפני כחודשיים בדמשק/רויטרס

גם גורמי ממשל במערב לא נידבו מידע על הפיצוצים, וכך נותר באוויר אותו דיווח מסתורי, שעל פיו נורו כמה טילים אל מחסני תחמושת והם שגרמו לפיצוצים. מי שיגר את הטילים ומה היתה המטרה? ארגון אופוזיציה אנונימי נטל אחריות לתקיפה, אולם דיווחים אחרים של ארגוני מורדים סוריים טענו כי באזור נצפו ונשמעו באותה שעה מטוסי קרב. לטקיה ועיר הנמל הסמוכה לה, טרטוס, הן ליבו של המעוז העלאווי בסוריה, המקום שאליו זורם הסיוע והנשק שמספקת לה רוסיה והאזור שאליו עתיד להימלט הנשיא אסד אם יאבד את השליטה בדמשק.

אפשר שמידע נוסף על הפיצוצים המסתוריים - שבהם, לפי הדיווחים מסוריה, נהרגו ונפצעו כמה חיילים - יתפרסם בימים הקרובים, אם כי כרגע הדרמה העיקרית שאליה נשואות כל העיניים מתחוללת במצרים, שם הרוגי העימותים בסוף השבוע האפילו בקלות על "עוד" כמה עשרות הרוגים בסוריה (שמצטרפים ליותר מ-100 אלף מאז החלה מלחמת האזרחים לפני יותר משנתיים).

בישראל העריכו בסוף השבוע כי האחים המוסלמים לא יצליחו לכרסם בלגיטימיות של המהפכה שביצע הצבא, אם כי מספר גדול של הרוגים ופצועים לאורך זמן עלול בהחלט להקשות על הניסיון לייצב את המדינה. הדאגה העיקרית בירושלים היא מהתערערות נוספת במצב הביטחוני בסיני, בעיקר על רקע העובדה שהצבא המצרי ישקיע כעת את מירב מאמציו בערים הגדולות ויקדיש פחות תשומת לב לנעשה בחצי האי. תחת הכאוס הזה עלולים ארגוני הטרור לנסות לבצע פיגוע ראווה שיביך את ישראל ומצרים, ולכן סביר שנהיה עדים בתקופה הקרובה לכוננות מודיעינית ומבצעית גבוהה בגבול המצרי, בדומה לזו שקיימת בתקופה האחרונה בגבול הסורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully