וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עו"ד הבריח מכשירים סלולריים לאסירים ביטחוניים"

קובי דוד

4.7.2013 / 18:36

יזיד ג'בארה מהצפון נאשם שניצל את ההקלות בבידוק הביטחוני והחדיר לאסירים המשתייכים לארגוני טרור טלפונים סלולריים תמורת עשרות אלפי שקלים. גבר ואישה נאשמים שסייעו לו

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש היום (חמישי) כתב אישום חמור, נגד עורך דין יזיד ג'בארה, בן 43 מהכפר טייבה שבעמק יזרעאל, הנאשם כי ניצל את מעמדו כעורך דין ואת ההקלות הניתנות לו מתוקף כך בבידוק הביטחוני בבתי הכלא, וכך הצליח להחדיר פעמים רבות טלפונים סלולריים עבור אסירים ביטחוניים המרצים מאסרי עולם בגין עבירות נגד ביטחון המדינה. אלה משתייכים לארגוני טרור כמו הג'יהאד האיסלאמי והארגון לשחרור פלסטין. בתמורה לכך, קיבל ג'בארה עשרות אלפי שקלים בכל פעם.

תרגיל פינוי מרעידת אדמה בבית הכלא אבו כביר, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
בין היתר, נאשם ג'בארה כי הצליח להבריח טלפון סלולרי לאסיר שנידון ל-13 מאסרי עולם. בית המעצר באבו כביר/נמרוד סונדרס

על פי כתב האישום, ג'בראה שנעצר בשנה שעברה, הצליח בין היתר להחדיר טלפון סלולרי למוחמד נאיפה, שנידון ל-13 מאסרי עולם בגין רצח, חברות בארגון וירי לעבר אנשים, והמשתייך לארגון הפתח. "הנאשם נענה לפניות אסירים ביטחוניים להחדרת טלפון סלולרי ואף יזם פעולות החדרה בעצמו, כדי שאלו יוכלו ליצור קשר עם גורמים מחוץ לכלא", נכתב בכתב האישום.

כתב אישום נוסף הוגש נגד דוניה ואכד, בת 34 מטול-כרם, הנאשמת כי סייעה לג'בארה להחדיר את הטלפונים הסלולריים. לפי הנטען בכתב האישום, "החל משנת 2003 ועד לאמצע שנת 2013, בהזדמנויות שונות, פעלה הנאשמת להחדרת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים, בין היתר באמצעות העברת טלפונים סלולריים לידי עורכי דין, לשם העברתם לידי אסירים ביטחוניים – בין אם ישירות ובין אם באמצעות בלדרים".

כתב אישום שלישי הוגש נגד ראמי אלברי, בן 33, גם הוא מטול-כרם. גם הוא נאשם כי פעל להברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים החל מהשנה שעברה. הממצאים שהתגלו נחקרו על ידי כוחות שירותי הביטחון הכלכלי והיחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל). הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את השלושה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. הם נאשמים בביצוע עבירות של קשירת קשר לארגון פשע, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, תמיכה בארגון טרור, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור ואיסור הכנסת חפץ אסור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully