וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ירה למוות בפלסטיני שתקף ג'יפ צבאי בהר חברון

הצעיר נורה במהלך עימותים שהתפתחו בין פלסטינים לכוח חטיבת כפיר ליד הכפר דורא. לפי הקצין היורה, הוא ירה רק לעבר פלג הגוף התחתון, אך הפלסטינים טוענים שהצעיר גם נדרס

כוח צה"ל ירה הלילה (שלישי) למוות בצעיר פלסטיני שתקף כלי רכב צבאי סמוך לכפר דורא שבדרום הר חברון. כפי הנראה, התפתחו עימותים בין כמה עשרות צעירים פלסטינים לבין חיילי חטיבת כפיר שהיו במקום בפעילות מבצעית. לטענת הצבא, במהלך העימותים טיפס הצעיר על ג'יפ צבאי, החל ליידות אבנים על השמשה וגרם לנזק. בשלב זה יצא קצין מהג'יפ וירה לעבר הפלסטיני.

לטענת הקצין היורה, הוא ביצע נוהל מעצר חשוד וירה לעבר פלג גופו התחתון של הצעיר, מועתז א-שראונה, בן 19, על מנת לפצוע אותו בלבד. למקום הגיע צוות של הסהר האדום ופינה אותו לבית חולים כשהוא במצב קשה, וכעבור כמה שעות התקבלה הודעה על מותו.

לטענת תושבי הכפר, כוחות צה"ל גם מנעו מאנשי הסהר האדום להגיע אל א-שראונה שהיה מוטל במצב קשה על הקרקע - מה שהביא להידרדרות במצבו הרפואי. על פי הפלסטינים, א-שראונה היה סטודנט באקדמיה הצבאית הפלסטינית ביריחו.

צה"ל פתח בתחקיר לבדיקת נסיבות האירוע, לאור המדיניות בצבא הקובעת כי יש לפתוח בחקירה בכל מקרה בו נהרג פלסטיני בפעילות צה"ל. הפלסטינים טוענים כי מלבד הירי, על גופו של הפלסטיני נמצאו גם עדויות כי נדרס. טענה זו נבדקת על ידי חטיבת יהודה ופיקוד המרכז, ולדברי גורם ביטחוני, בשעות הצהריים צפויה גופתו של א-שראונה לעבור לנתיחה על מנת לקבוע את סיבת המוות.

בצהריים תתקיים הלווייתו של הצעיר, ועל פי הרשתות החברתיות, פעילי השטח באזור חברון קוראים להפגין סולידריות ולהכריז על יום אבל. נציגי מתאם הפעולות בשטחים נמצאים באזור ומקיימים משעות הבוקר שיחות על מנת להרגיע את הרוחות ולמנוע הפרות סדר לאחר ההלוויה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך פעילות מבצעית לילית בדורא, התפתחו הפרות סדר במהלכם פלסטינים תקפו באבנים את כוחות הביטחון, אשר הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך האירועים התקבל דיווח על פלסטיני שנפצע מירי, פונה על ידי הסהר האדום ולאחר מכן דווח כי מת מפצעיו. נסיבות האירוע נבדקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully