וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בהצתת "מנזר השתקנים" שותק בחקירה

יהושע בריינר

1.7.2013 / 13:24

משה אורבך, פעיל הימין שנעצר בחשד שהצית את דלת המנזר בלטרון בספטמבר אשתקד אינו משתף פעולה עם חוקריו. מעצרו הוארך בארבעה ימים, למרות בקשת המשטרה להאריכו ב-12 יום

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

מעצרו של פעיל הימין משה אורבך, שנעצר בחשד למעורבות בהצתת והשחתת "מנזר השתקנים" בלטרון בספטמבר 2012, הוארך היום (שני) בארבעה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את המעצר ב-12 ימים, אך קבע כי קיים חשד סביר כי אורבך ביצע את המעשים המיוחסים לו.

הארכת מעצר למשה אורבך, חשוד שביצע פעולות תג מחיר במנזר השתקנים, יוני 2013. יותם רונן
לא משתף פעולה עם החוקרים. אורבך/יותם רונן

אורבך הגיע להארכת המעצר עם חולצה עליה נכתב "יהודים בואו ננצח". חולצה המזוהה עם פעילי נוער הגבעות ופעילים הפועלים בערים מעורבות נגד התבוללות.

אורבך, שנעצר אמש בבני ברק שם הוא שוהה מאז הורחק מנהלית משטחי יהודה ושומרון, שותק בחקירה ואינו משתף פעולה עם המשטרה. לטענת המשטרה, ישנם חומרי חקירה שקושרים את אורבך למעורבות באירוע בלטרון. השופטת קיבלה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בין היתר בשל העובדה כי אורבך שותק בחקירתו, אולם ביקרה את בקשת המשטרה להאריכה לזמן ממושך יותר, והגדירה אותה כ"תקופה שהיא נצח עבור החשוד ובלתי רגילה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פעולת תג מחיר במנזר השתקנים, לטרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
השחתת המנזר, ספטמבר 2012/דרור עינב

פרקליטו של אורבך, עורך דין עדי קידר מעמותת "חננו", אמר כי מרשו לא קשור לאירוע בלטרון. "אני מתרשם כי אין למשטרה ראיות שקושרות את הלקוח שלי לאירועים ואני מעריך שגם תיק זה, בדומה לתיקים נוספים, ייגנז בסופו של דבר. לא הוטח בלקוח שלי דבר ונראה שבשל חשיבות האירוע בלטרון ולאור המשאבים האדירים שהמשטרה משקיעה בעניינים האלה, היא מבקשת לשים במעצר אדם שאינו קשור למעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully