וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעלת הכספית במפעל הפיס: "קיבלה הוראה מהרב"

1.7.2013 / 11:50

במשטרה עדיין מנסים לברר מה הניע את העובדת הבכירה במפעל הפיס לשפוך כספית מתכתית - חומר רעיל במיוחד - במשרד עמיתתה. פרקליטה: "זה מעשה מיסטי, לא פיזי". מעצרה הוארך

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) את מעצרה של הבכירה במפעל הפיס, החשודה שניסתה להרעיל עובדת אחרת, עד היום ב-20:00 בערב. המשטרה הציגה בדיון את תוצאות בדיקת המעבדה שנעשתה לחומר אותו תועדה לכאורה שופכת במשרדה של העובדת. מדובר בחומר רעיל מסוג כספית מתכתית טהורה. השופט דחה את בקשתה של החשודה לאסור את פרסום שמה בטענה כי "הנזק יהא עצום", אולם הורה לעכב את הפרסום ביממה, על מנת לאפשר לה לערער על ההחלטה.

סנגורה של האישה, עורך הדין ירון לונדון, הסכים להארכת המעצר במספר שעות. "אני מניח שהתמונה תתבהר, אני סבור כי החשדות המופיעות בבקשת המעצר יתפוגגו", אמר במהלך הדיון. "התמונה המצויה כיום אחרת ממה שהופיעה בתקשורת".

"מבחינת מרשתי אותה פנייה שלה אל רב שנתן לה איזשהו נוזל לשפוך על מנת להביא שלום בית למקום העבודה הייתה כמובן נטולת כל מחשבה או כל רצון לפגוע במאן-דהוא, ומדובר במשהו מאוד מיסטי ולא במשהו פיזי כמובן".

חשד: בכירה במפעל הפיס ניסתה להרעיל עובדת אחרת

הארכת מעצר לבכירה במפעל הפיס החשודה בניסיון הרעלה של בכירה אחרת, יוני 2013. יותם רונן
"חומר בעל פוטנציאל רעילות". השופט על החומר ששפכה החשודה בהרעלה/יותם רונן

עו"ד לונדון ציין עוד שכספית הוא חומר המצוי בקרבת בני אדם. "צריכים לציין שלא מאשימים אותה בהכנסת כספית למזון או למשקה, כספית כפי שכולם יודעים נמצאת בהרבה מאוד מקומות, במי השתייה שאנו שותים, אצל רופאי שיניים, אנשים נחשפים. השאלה הגדולה היא האם היה פה אירוע שבו החשיפה הזו הייתה יכולה לגרום לנזק כזה או אחר. מבחינת מרשתי, לא הייתה לה שום כוונה בשום צורה ובשום דרך לפגוע באף אחד".

לגבי מצבה של החשודה, ציין הפרקליט כי זו לא העריכה כי הסיפור ייתפס כניסיון הרעלה. "אנחנו מכירים הרבה מאוד אנשים שפונים לרבנים כאלה ואחרים, מקבלים מהם עצות לשים כל מיני דברים, לרקוח כל מיני דברים. הרבנים האלה בדרך כלל עושים ברכה כזו או אחרת, או מספקים משהו רוחני ולא פיזי. כך גם היא ראתה את הדברים. זה שזה הגיע למה שזה הגיע, מבחינתה זה שוק גדול".

ביחידה הארצית לחקירות כלכליות (יאל"כ) מנסים עדיין להבין מה הניע את החשודה, הנושאת בתפקיד חשוב בארגון, לפזר את החומר הרעיל במשרדה של חברתה לעבודה. בבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט נכתב כי "היחידה החוקרת עדיין בודקת את המניעים ואת היסוד הנפשי, שהביאו את החשודה לביצוע המעשים".

השופט מנחם מזרחי קבע בהחלטתו כי "מחוות הדעת עולה כי החומר אשר מדובר בו, הינו כספית מתכתית טהורה, ומדובר בחומר בעל פוטנציאל רעילות". עוד הוסיף השופט כי "עיון בחומר הראיות שהוצג בפני מלמד כי החשד הסביר מבוסס", והורה על הארכת המעצר. עם זאת הוא דחה כאמור את הבקשה לאיסור פרסום פרטי החשודה, וקבע כי אין די במעמדה התעסוקתי כדי לאסור את הפרסום. "פגיעה כלכלית באם יתפרסם שמה, אין בה די כדי לגבור על עקרון פומביות הדיון", אמר בהחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully