וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חסמו את כביש 65 והתעמתו עם שוטרים

קובי מנדל וקובי דוד

28.6.2013 / 15:33

כ-300 תושבי ואדי ערה הפגינו בצומת קציר במחאה על הריסת בית ביישוב. הם חסמו את הכביש בתיאום עם המשטרה אך סירבו להתפנות ויידו אבנים. השוטרים ריססו גז מדמיע

כ-300 בני אדם הפגינו בשעות הצהריים (שישי) בכביש מספר 65 במחאה על הריסת בית בוואדי ערה. המפגינים חסמו את הכביש בתיאום עם תחנת משטרת עירון, אך כיוון שסירבו להתפנות מציר התנועה המרכזי, השוטרים הדפו אותם. בתגובה, יידו חלק מהמפגינים אבנים לעבר כוחות המשטרה. השוטרים ריססו גז מדמיע וזרקו רימוני הלם לעבר המפגינים. כעבור עשר דקות נפתח הכביש לתנועת כלי רכב. שניים מהמפגינים נעצרו לחקירה בחשד שתקפו שוטרים במהלך העימותים.

בבית שנהרס התגורר סעיד אבו-שרקיה, מאז שנת 1969. לפני כמה ימים הוא פונה מביתו בשל טענת משרד הפנים שהבית נבנה באופן לא חוקי. כוחות משטרה רבים עדיין פרושים במקום מחשש שמפגינים יחזירו ויחסמו בשנית את הכביש.

מאות תושבי ואדי עארה חסמו את כביש 65. פאנט
המפגינים יידו אבנים והתעמתו עם השוטרים. ההפגנה בכביש 65/פאנט

השבוע התקיים דיון סוער במליאת הכנסת, שכללה הרחקת חברי כנסת, חילופי האשמות בין חברי האופוזיציה לקואליציה וקריעת הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב בדוכן הנואמים. בתום הדיון הסוער אושרה ההצעה בקריאה ראשונה ברוב של 43 תומכים מול 40 מתנגדים. הצעת החוק הממשלתית, שמצויה במחלוקת חריפה בכנסת, מבקשת לקבוע מנגנון פינוי-פיצוי במסגרתו יפונו עשרות אלפי בדואים מבתיהם ובתמורה יוקמו יישובים חדשים שבהם תכיר הממשלה. כיוון שהקואליציה לא מצאה אף שר ממפלגת השלטון שיסכים לנמק את ההצעה, עלה לדוכן הנואמים שר הרווחה מאיר כהן, ממפלגת יש עתיד. במחאה על דבריו נטשו חברי הכנסת מהסיעות הערביות את האולם, וחבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (בל"ד) קרא: "זו לא חקיקה, זו חניקה".

מאות תושבי ואדי עארה חסמו את כביש 65. פאנט
השוטרים פיזרו את המפגינים בירי גז מדמיע/פאנט

בסיום דבריו של השר כהן שבו חברי הכנסת המוחים למליאה, והחלו לנאום בזה אחר זה. חבר הכנסת מוחמד ברכה (חד"ש), טען כי הצעת החוק היא "טרנספר". השרה לימור לבנת קראה לעברו "חוצפן", כמה פעמים, והוא בתגובה צעק: "תסתמי את הפה". בין השניים התפתח עימות מילולי שנמשך כדקה, שבסיומו קרע ברכה את הצעת החוק מעל דוכן הנואמים. בתגובה אמר יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין: "אגיש נגדך תלונה לוועדת האתיקה". חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ- תע"ל) שעלה לנאום אחרי ח"כ ברכה, הורחק מהמליאה לאחר שקרע את הצעת החוק ושפך עליה מים. "אני אומר לכם בשם כל אזרח ערבי, עברתם כל גבול - גם מוסרי וגם פוליטי", אמר ח"כ טיבי. "הצביעות של אנשים שמנסים לכנות את עצמם ליברלים ומנשלים אישה וילד מאדמתם באמצעות חוק - זה אות קין על הכנסת ועל אלה שיצביעו בעדו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully