וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרת חייזרים בירושלים? אגד הסירה מודעות

27.6.2013 / 16:27

הדרת נשים: הדור הבא - פרסומת של חברת פסיכומטרי "העזה" לעשות שימוש בדמות של חייזר. חברת האוטובוסים בחרה לפסול את השימוש בדמותו של החוצן ברחבי הבירה מחשש לזעם חרדי

משום חשש לפגיעה ברגשות הציבור החרדי, סירבה לאחרונה חברת אגד להעלות פוסטרים פרסומיים של חברת "קידום" העוסקת בקורסי הכנה לבחינה הפסיכומטרית העושה שימוש בדמות מצוירת של חייזר. בפוסטרים מוצג חייזר המנסה לשכנע קהל פוטנציאלי להירשם לקורסים של החברה ללימוד פסיכומטרי תוך שהוא אומר "התגלתה אינטליגנציה מתקדמת על כדור הארץ". הפרסומת צפויה להיפרש על גבי מאות אוטובוסים בכל רחבי הארץ, אך בבירה כאמור, העדיפה חברת אגד לפסול את המודעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אויבי הציבור החדשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בחברת "כנען בתנועה", זכיינית הפרסום של אוטובוסי אגד, הסבירו כי מדובר במדיניות קבועה של אגד בירושלים להימנע מפרסום מודעות של כל דמות אנושית כזו או אחרת על מנת לא לעורר את זעמם של החרדים: "זה התחיל מדמויות של אישה, אולם בכדי לעמוד משפטית באיסור לאפליה בין המינים החליטו לאסור גם פרסום דמויות של גברים וכך כל דמות של אדם בין אם הוא גבר או אישה, מצולם או מצויר, נאסרת לפרסום על גבי האוטובוסים של החברה בירושלים. הדבר הזה בא כדי למנוע מצבים לא נעימים, בעיקר בשכונות החרדיות, פגיעה בפוסטרים ובאוטובוסים של החברה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דמותה של אישה שהושחתה בפוסטר המקדם את פסטיבל הקולנוע של ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר אגד רן רטנר מסר בתגובה: "הרישיון לפרסום על גבי האוטובוסים העירוניים של אגד בארץ בכלל ובירושלים בפרט נתון בידי הזכיין 'כנען בתנועה' כאשר אגד אינו מתערב בתכנים שמוצא לנכון הזכיין להעלות על האוטובוסים, למעט במקרים שבהם מסתמנת מגמה אפשרית של פגיעה ברגשות הציבור. הדבר מעוגן על ידי הנחיות של משרד התחבורה בנושא ואכן ירושלים מבחינה דמוגרפית ואורבנית מתאפיינת באופן שדורש יתר תשומת לב ויתר רגישות".

מחברת קידום נמסר בתגובה: "קבוצת קידום מקפידה לכבד את כל המגזרים במדינת ישראל. מטרת הקמפיין היא להגביר את המודעות לקורס החדש והמתקדם שלנו. בחרנו לעשות זאת עם פרזנטור חביב מכוכב אחר. לתפיסתנו, החוצן עומד בכל התבחינים הנדרשים על מנת שלא לפגוע בציבור כלשהו. מסתבר שלא מסכימים אתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully