וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באריאל: מקדונלדס סירבה לפתוח סניף בעיר

יהושע בריינר

26.6.2013 / 16:31

זכיינה הישראלי של רשת המזון המהיר מסרב לפתוח סניף בקניון החדש שייבנה ב"בירת השומרון" משום שהיא שוכנת מעבר לתחומי הקו הירוק. מ"מ ראש העיר: "תושב אריאל איננו סוג ב'"

בעיר אריאל זועמים היום (רביעי) על החלטתו של זכיינה הישראלי של רשת מקדונלדס שלא לפתוח סניף בקניון החדש שעתיד לקום בהתנחלות, בשל העובדה שהיא שוכנת מעבר לקו הירוק. בימים אלה החלו העבודות להקמת קניון חדש בבעלותו של איש העסקים רמי לוי בעיר ובמקביל החלו אנשיו לפנות לבעלי עסקים ולרשתות גדולות על מנת שיפתחו סניפים במרכז החדש. אלא שאנשיו של לוי הופתעו לבסוף, כשקיבלו את סירובה של הרשת.

בהתנחלות למדו זאת הבוקר עם פרסום הדבר בעיתונים. "זו בושה שאין כדוגמתה", אמר ממלא מקום ראש עיריית אריאל אלי שבירו, "אנחנו תושבי מדינת ישראל ומגיע לנו את אותו שירות ואותן זכויות כמו תושב תל אביב או ירושלים. תושב אריאל איננו שונה ואיננו סוג ב' ולצערי הרב אנחנו חוזרים לנושא של חרמות שאני מתנגד אליהן ודוחה אותם בשאט נפש. כל הסיפור הזה הוא תקלה אחת גדולה. להכניס את הפוליטיקה אל התרבות ואל חיי המסחר בצורה שכזו זה שפל של ממש". מאחורי ההחלטה עומד ככל הנראה הזכיין של מקדונלדס בישראל עומרי פדן, ממקימי ארגון "שלום עכשיו", אשר כמדיניות איננו פותח את סניפי הרשת בהתנחלויות.

היכל התרבות באריאל. רויטרס
"עברנו את פרעה, עברנו את החרם על היכל התרבות ונעבור בקלות את החרם של פדן". היכל התרבות באריאל/רויטרס

תושבת אריאל חנה גולן, שבכוונתה להתמודד בבחירות הקרובות על תפקיד ראש העיר, תקפה את בעלי מקדונלדס. "עמרי פדן מנותק מהמציאות", אמרה גולן, "עברנו את פרעה, עברנו את החרם על היכל התרבות ונעבור בקלות את החרם של פדן, עם חברות ישראליות כחול לבן. אני גאה ביזם רמי לוי על מעשיו הציוניים ובניית הקניון באריאל בירת השומרון. רמי לוי מבין שאריאל היא ישראל. אני כעקרון נגד חרמות. החרימו את היהודים בגולה הרבה מאוד שנים. גם כשהחרימו את היכל התרבות, אנחנו לא החרמנו את השחקנים ולכן אין מקום לחרמות נגדיות".

לדברי גורמים בענף הקמעונות והמסחר, בפועל כלל לא נעשתה פנייה לפדן באשר לאפשרות לפתוח סניף של מקדונדלס באריאל. "כולם יודעים שנים שאין סניפים של מקדונלדס מעבר לקו הירוק, אין בזה חדש", אמרו הגורמים. "זה פשוט ספין של רמי לוי כדי להרים את הקניון המקרטע. זה העוף בשקל של הקניונים".

מהנהלת הרשת נמסר בתגובה: "מאז ומתמיד זו הייתה המדיניות של ד"ר עמרי פדן".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully