וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדאו עלה ב-2.2%, הנאסד"ק הוסיף 1.7%

שירלי יום טוב

7.8.2002 / 23:59

המסחר נפתח במגמה חיובית בגלל דו"חות סיסקו, אך נמשך בירידות בגלל נתוני מקרו; לומניס השלימה זינוק של 36% ביומיים; אמדוקס עלתה ב-2.4%; ויריאנט השלימה נפילה של 42% ביומיים


המסחר בוול סטריט התנהל היום תוך תנודתיות רבה במדדים המובילים. מגמה חיובית אפיינה את השווקים בתחילת יום המסחר על רקע הדו"חות הטובים ששיגרה אמש סיסקו לשוק, אך זו פינתה את מקומה כשעה לאחר מכן לירידות במדדים המובילים על רקע נתוני מקרו מאכזבים. לבסוף, שבו המדדים לרשום עליות ומדד הנאסד"ק נעל בעלייה של 1.7% לרמה של 1,280 נקודות. מדד הדאו ג'ונס הוסיף 2.2% לרמה של 8,456 נקודות.
ענקית ציוד הרשתות סיסקו (CSCO:NASDAQ) הפתיעה אמש לטובה עם רבעון חזק נוסף. החברה דיווחה על תוצאות הרבעון הפיסקלי הרביעי שלה שהצביעו על צמיחה של 12% בהכנסותיה ל-4.8 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 772 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2001.
רבים מהכלכלנים בשוק שהעריכו בתחילת 2002 כי ההתאוששות בשווקים תיתן אותותיה במחצית השנייה של 2002, טומנים בימים אלו את ראשם בחול. הנתונים המקרו כלכליים המתפרסמים במהלך החודש האחרון מצביעים על כיוון הפוך, ואישוש לתחושה השלילית נתן היום הנתון בגין המלאי הסיטוני בארה"ב. זה האחרון עלה ב-0.3% ביולי, לעומת עלייה של 0.1% בחודש הקודם, והיה גבוה גם מההערכות בשוק לעלייה של 0.2%.
אי.סי.איי – דו"חות לאחר המסחר

בקרב המניות הישראליות הכבדות נרשמה מגמה חיובית לרוב. מניית צ'ק פוינט (CHKP: NASDAQ) נעלה את המסחר בירידה של 0.8% למחיר של 15.6 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 3.8 מיליארד דולר. מניית מרקורי (MERQ: NASDAQ) הוסיפה 2% למחיר של 22.5 דולר ומניית אמדוקס (DOX: NYSE) עלתה ב-2.4% למחיר של 8 דולרים.
מניית ויריאנט (VRYA: NASDAQ) צנחה היום ב-15% למחיר של כ-1.3 דולרים. בכך השלימה המניה צניחה של כ-42% במהלך שני ימי המסחר האחרונים. היום קיימה החברה שיחת ועידה כדי לדון בתוצאותיה המאכזבות לרבעון השני, והתנצלה בפני המשקיעים על פרסום אזהרת הרווח וההכנסות החמורה יום אחד בלבד לפני פרסום הדו"חות המלאים. החברה דיווחה היום על הכנסות של 1.6 מיליון דולר, לעומת תחזית שנתנה עם סיום הרבעון הראשון להכנסות בגובה 4-5 מיליון דולר. החברה נמנעה מלספק תחזית כלשהי להמשך השנה בשל צפיות נמוכה. מניית אודיוקודס (AUDC: NASDAQ) הוסיפה היום 4.6% למחיר של 2 דולרים לאחר שהחברה הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת Oki אלקטרוניקה היפאנית לפיתוח ושיווק פתרונות VoIP לשוק התקשורת היפאני. תחת תנאי השותפות תשלב Oki את פתרונות ה-VoIP של אודיוקודס בציוד שלה, המשלב בין מערכות תקשורת לבין פרוטוקולים של אינטרנט. באודיוקודס ציינו כי שיתוף הפעולה עם המשווקת הגדולה של ציוד VoIP ביפאן פותח עבור אודיוקודס אפשרויות נרחבות בשוק זה. מניית אודיוקודס הוסיפה בחודש האחרון כ-14% למחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-80 מיליון דולר.
מניית אי.סי.איי טלקום (ECIL: NASDAQ) עלתה היום ב-3.6% למחיר של 2.5 דולרים לקראת פרסום תוצאות החברה לרבעון השני היום לאחר תום המסחר. תחזית האנליסטים הממוצעת צופה כי החברה תדווח על הפסד נקי של 7 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 8 סנט למניה ברבעון המקביל.
מניית לומניס (LUME: NASDAQ) המשיכה ליהנות היום ממומנטום חיובי והוסיפה 4.5% למחיר של 4.3 דולרים. בכך השלימה המניה עלייה של כ-36% ביומיים האחרונים לאחר פרסום הדו"חות של החברה לרבעון השני. מניית צורן (ZRAN: NASDAQ) איבדה כ-2.5% למחיר של 13.4 דולר, לאחר שאמש נהנתה מהעליות במגזר השבבים וקפצה בכ-12%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully