וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם בכביש: בחופש הגדול היזהרו יותר

יהודה ספרא

24.6.2013 / 8:26

האינסטינקט הראשוני של רבים מאיתנו, לאחר שדווח בתקשורת על נהג המשאית שהתנגש עם המטען שנשא (טרקטור) בגשר להולכי רגל בכפ"ס ומוטט אותו (ולצערנו שילם על כך בחייו), היה למתוח שוב ביקורת על קהל נהגי המשאיות. יש לנו טונות של עדויות נגדם, אבל ברור שאסור להכליל ציבור שלם, בעיקר משום שמדובר בתאונה נקודתית ומצערת. לצד זאת, קשה להשתחרר מהמועקה המעורבבת בהקלה, נוכח המחשבה מה היה קורה לו התאונה היתה מתרחשת שעה מאוחר יותר, כשעל הגשר היו צועדים ילדים בדרכם לשבוע האחרון בבית הספר היסודי. את מראות הזוועה, נוכח העובדה שגם הכביש היה סואן בשעה זו, אתם יכולים לתאר בעצמכם.

הרעש המתכתי המצמרר של קריסת הגשר צריך להעיר את כל האוחזים בהגה - נהגי משאיות, ג'יפים וכלי רכב פרטיים וגם רוכבי אופנועים. לצערנו, התוצאות בשטח לאורך השנים מוכיחות שעם ישראל לא התברך בנהיגה בטוחה, וכי רק שברירי שניות ומילימטרים הפרידו בין כמעט לבין אסון. כעת, בימים שבהם יותר ממיליון ילדים יוצאים ממסגרת בית הספר אל החופש הגדול, הארוך ולעיתים המשעמם והעצבני, בעלי הרישיון חייבים להיות דרוכים פי אלף מבשאר ימות השנה.

שעות הסכנה בדרכים, בשל הנוכחות המוגברת של ילדים קטנים ובני טיפש עשרה חולמניים וחסרי אחריות, יהיו ארוכות יותר עד לסוף אוגוסט, כשבתוספת החום והעייפות המתלווה, החששות של כולנו עלולים להפוך למציאות שאין לה סליחה או נחמה. ילדים בדרכים, תסכימו או לא, מסוכנים לא פחות מאיתנו הנהגים, כי הם פועלים ופעילים באזורים שלא משאירים לנו מרחב תמרון.

פשוט הגבירו ערנות

הילדים, אלה שמשחקים בתופסת או רצים אחרי כדור שעף מאחת החצרות (לא כל הילדים תקועים מול המחשב והטלוויזיה), ואלה שפשוט ממהרים על האופניים כדי להגיע לבית של חבר, לא סופרים את היושבים מאחורי ההגה: הם לא ערים למושג מרחק בלימה, לא רואים את הבעיה בצעידה על הכביש בשעות הערב ובטוחים שמשני צידי מעבר החציה קיימת מערכת הגנה הרמטית - כיפת ברזל שתיירט כל עצם שנע לכיוונם.

מנגד, אנחנו, ה"נורמלים" שמתקדמים בכבישים של השכונה במהירות של 50-40 קמ"ש, נמצאים לא פעם עם הראש במקום אחר. העיניים על הכביש, הידיים על ההגה, אבל המחשבות המטרידות אם יש חניה פנויה או משהו לאכול במקרר משכיחות שבין המכוניות עלולים לצוץ אותו קטנצ'יק או נערה פזיזה.

אז אף על פי שאף אחד לא אוהב שמטיפים לו, ועד כמה שמשעמם לכם לחזור ולקרוא את ה"אל תגידו שלי זה לא יקרה", פשוט הגבירו ערנות והיו מה שאתם - מבוגרים אחראיים. הילדים שלנו, המתוקים, רחוקים מלהיות כאלה. ככה זה עם ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully