וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של חשבון נפש ליהדות

ד"ר חיים שיין

24.6.2013 / 8:18

בימים שכאלה, די מביך להיות יהודי דתי במדינת ישראל. הולכים ונגמרים לי ההסברים וההתנצלויות. בשיעור האחרון במכללה שבה אני מלמד, נשאלתי שאלות נוקבות ולא היו לי תשובות טובות.

הרב הראשי האשכנזי יושב במעצר בית, ולאחר שהישעה
את עצמו יוכל לשנן וללמוד את הלכות גביית כספי צדקה וחלוקתם. הרב הראשי הספרדי, הראשון לציון הקודם, עומד לדין על בסיס כתב אישום חמור. גדול הדור יורה חצים משוננים למטרות אדם בלי הבחנה. בראש המפלגה החרדית הגדולה ביותר עומד אדם המוכר לשירות בתי הסוהר, ויו"ר חברה קדישא בעיר בינונית מקבל שכר של יותר ממיליון שקלים בשנה, ואיש אינו שואל את השאלות הנחוצות.

לציבור יש יחס חיובי בסיסי לתורת ישראל, והוא אינו מבדיל, ובצדק, בין קדושתה של התורה לבין מעשים חריגים של לומדיה, של דובריה, של נציגיה ושל רבניה. זו גם הסיבה שאחת העבירות החמורות ביותר שאין עליה כפרה היא חילול השם.

הנביא מלאכי אמר "כי שפתי כהן ישמרו דעת, ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ה' צבאות הוא". התלמוד למד מפסוק זה כי רק אם הרב דומה למלאך ה', יבקשו תורה מפיהו. זהו המינימום הנדרש ממי שמלמד תורה ופוסק הלכות.

האגדה מספרת כי אלוהים מוריד שתי דמעות על בניו ששרויים בגלות. אפשר להוסיף שבימים אלה הקב"ה מוריד דמעה שלישית, שגודלה כגודל אוקיינוס, על תורתו שנרמסת בראש חוצות, על חילול שמו ועל השחיתות בחצרות קודשו.

להפוך כל מרצפת ברבנות

דווקא הציונות הדתית שמסוגלת להניף את דגל קידוש השם בימים של סופה וסער - משותקת. עבור ההנהגה הפוליטית של המפלגה, יוצאי סיירת מטכ"ל, עיסוק ברבנים מזכיר עיסוק במש"קי דת. ההנהגה הרבנית של הציונות הדתית מפולגת סביב סוגיות שבאמת אינן חשובות כעת. גם ברגעים קריטיים למעמדה של הדת בממלכתיות הישראלית חבריה אינם מסוגלים להתעלות על עצמם. חבל, בבוא היום גם הם יעמדו לדין הציבור אם לא למעלה מזה.

הבחירות לרבנות הראשית אינן יותר על גדלות בתורה או על יכולות הסברה, אלא על אומץ לב להפוך כל מרצפת ברבנות הראשית ובשלוחותיה השונות, במוסדות הדת ובשירותי הדת, כדי לטהר את קיני השחיתות שדבקו בהם. דרוש רב ראשי שיש לו הידע הנחוץ להפעלת ציוד מכני הנדסי כבד. דרושה לא פחות ממהפכה בכל סוגיות התנהלות שירותי הדת בישראל.

עם ישראל עומד היום בצומת דרכים היסטורי. מדינתנו קמה כדי לשחרר את היהודים מעול הגלות ולאפשר הגשמה של ערכים יהודיים גדולים. לחדש את ימינו כקדם ולהחזיר את עטרת היהדות ליושנה. אך במקום טוהר מידות ויהדות מופת, אנו מקבלים מנה גדושה של גועל נפש ושל השחתת מידות.

המלצתי לכל הרבנים, לכל העסקנים ולשאר כלי הקודש - לימדו היסטוריה יהודית ונסו לברר מה קרה בפעם האחרונה שכוהנים מושחתים השתלטו על חיי הדת של היהודים. המחיר היה כבד והשטרות עדיין עומדים לפירעון. חשוב מאוד שהציבור יגיד את דברו. בנפשה של היהדות האמונית אנו עוסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully