וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדיר: קוצר בחצי עונשו של אזרח עובד צה"ל שגנב

23.6.2013 / 19:45

ועדת השחרורים הצבאית החליטה להקל משמעותית בעונשו של מורה לשעבר בבית הספר הטכני של חיל האוויר שגנב מכספי מועצת התלמידים. הסיבה: הידרדרות במצבו הבריאותי והנפשי

ועדת השחרורים הצבאית קיצרה היום (ראשון) בחצי את מעצרו של אזרח עובד צה"ל שהורשע בגניבה. הרקע להקלה המשמעותית בעונש הוא מצבו הכלכלי, הבריאותי והנפשי של האזרח, שלטענתו הידרדרו במהלך תקופת מאסר. מדובר בהחלטה נדירה שהתקבלה ברוב קולות של חברי הוועדה, בראשותה של נשיאת בית הדין הצבאי, אלוף-משנה אורלי ירון, שכן נהוג לקצר את עונשם של אסירים בשליש ולא בחצי.

האזרח הורשע בכך שבהיותו מורה להיסטוריה בבית הספר הטכני של חיל האוויר, גנב במשך מספר שנים משני חשבונות בנק של מועצת התלמידים סכום כולל של 322 אלף שקלים והעבירם לחשבונותיו הפרטיים. הוא נידון ל-20 חודשי מאסר. סנגורו, עו"ד אלוף-משנה (במיל') אילן כץ, המתמחה במשפט צבאי, טען בבקשה להמתקת העונש שמרשו החזיר את הכסף שלקח עוד לפני שהחלה חקירת המשטרה הצבאית החוקרת, ואף הביע חרטה על מעשיו. עוד הדגיש הסנגור כי האסיר הוכרז כפושט רגל וכל העול הכלכלי של משפחתו נופל על רעייתו וילדיו בזמן שהוא שוהה במאסר.

נציג הפרקליטות הצבאית התנגד בדיון בפני הוועדה לקיצור העונש בטענה שמצבו של האסיר נשקל על ידי בית הדין לערעורים כשזה ערער על עונשו. לדבריו, גורמי רפואה בבית הסוהר לא ראו לנכון להמליץ המלצות מיוחדות בעניין מצבו של האסיר. עם זאת, הוועדה החליטה בסופו של דבר להיעתר לבקשה "על מנת שיוכל להשתקם לחזור ולתפקד כאזרח במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully