וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידידי האב שטבע למוות מול ילדיו: "הלל היה צדיק"

יהושע בריינר

22.6.2013 / 0:01

הלל רודיך, בן 31 מההתנחלות שבגוש עציון, טבע בבור מים סמוך למערת חריטון ליד תקוע. רודיך היה אופה "ואת מה שלא מכר היה תורם לאנשים נזקקים", סיפרו מכריו ביישוב

צילום: משטרת מחוז ש"י עריכה: טל רזניק

"הוא כל כך יחסר בנוף הייחודי של תקוע": הלל רודיך, בן 31 מההתנחלות שבגוש עציון, מת שלשום (שישי) אחר הצהריים לאחר שנפל לבור מים סמוך למערת החריטון. שבת קשה עברה על תושבי תקוע עם היוודע הבשורה הטרגית.

רודיך, נשוי ואב לשלושה, היה מוכר מאוד בתקוע והיה בעל מאפיה. מכריו יודעים לספר על אדם מיוחד ואהוב. "הלל היה איש כל כך צנוע וענו שקשה להאמין שהוא איננו", מספר אחד מחבריו, "הוא היה צדיק אמיתי, נחבא אל הכלים אבל מתחת לפני השטח היה נותן מעצמו. הוא היה אופה לחמים ואת מה שלא מכר היה תורם לאנשים נזקקים. הוא כל כך יחסר בנוף הייחודי של תקוע". רודיך התגורר בקרוואן עם משפחתו והיה עתיד לעבור בחודשים הקרובים לבית חדש אותו בנה בתקוע. למאפייתו קרא "הלחם לבדו" ושמו כאופה לחמי בריאות יצא למרחק. "הוא אהב את היישוב ובעיקר את הנוף המדברי, תקוע הייתה ממש חלק ממנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא היה צדיק אמיתי, נחבא אל הכלים אבל מתחת לפני השטח היה נותן מעצמו". רודיך/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה ממשיכים לחקור את נסיבות מותו של רודיך, כאשר בין היתר נבחנת גם האפשרות כי רשלנות בתחזוק שמורת מערת החריטון הביאה לטרגדיה. מחקירה ראשונית עולה כי רודיך יצא עם שני ילדיו, בני ארבע וחמש, לטיול באזור, כאשר האב נכנס עם ילדיו אל בור מים שנמצא במקום ובו שני פתחים. ככל הנראה רודיך התעכב במקום על מנת לחלץ כדור של ילדיו מבור המים, ובזמן שילדיו יצאו מהבור, מסיבה שאיננה ברורה הוא לא יצא. מטייל שעבר במקום הבחין בשני הילדים בוכים ולמקום הוזעקו כוחות רבים. כעבור שעתיים, בסיוע יחידת 669 של חיל האוויר ויחידת החילוץ עציון, נמשתה גופתו מהבור, שעומקו כשישה מטרים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

חילוץ באמצעות צוללנים

פליקס לוטן בן 41, פרמדיק מד"א שנכח בזירת האירוע, סיפר לוואלה! חדשות: "קיבלתי קריאה מהחבר'ה שלי שידועים שאני מאמן צלילה, וצולל בעצמי. לקחתי ציוד צלילה והגעתי לזירה. הזירה הייתה בור מים תת-קרקעי גדול, בנחל חריטון ליד תקוע". לדבריו, "היו שם כוחות צה"ל, של יחידת חילוץ וכוחות כיבוי, וכמובן צוות מד"א. קיבלתי מידע שהאיש בן ה-30 נכנס למים ולא יצא. הילדים היו שם וקראו לעזרה. נכנסתי לתוך המים, בור מים גדול, שאורכו כעשרה מטר, מחולק לשני חלקים שהחיבור ביניהם הוא מתחת למים. הראות הייתה נמוכה, המים עכורים וקרים מאוד. הייתה ירידה בסולם, והורידו לי את הציוד. התארגנתי לעשות צלילה כדי להבין מה קורה".

גבר טבע בבור מים לנגד עיני ילדיו.
"הוא אהב את היישוב ובעיקר את הנוף המדברי, תקוע הייתה ממש חלק ממנו". הבור אליו נפל רודיך

בהמשך סיפר לוטן: "כשהבנתי מה קורה, קראתי לעוד צוללנים כדי למצוא את האיש כי אי אפשר היה לעשות את זה לבד. הצטרפו אלי אנשי 669 וצוות יל"מ (יחידת חילוץ מיוחד – י"ב). יצאתי אליהם ועשינו תכנית סריקה משותפת מתחת למים. יחד עם צוללי 669 ירדנו למים והתחלנו לסרוק. זה תהליך שלוקח זמן. בוצעה סריקה על ידי ועלי ידי עוד שני צוללנים, ומצאנו את הגופה. לא ראינו פציעה או דימומים, אבל היינו בתוך המים ולא עשינו חיפוש על הגופה. אחר כך התארגנו להוצאת הגופה. אנשי החילוץ הרימו את הגופה מתוך הבור באמצעים שלהם. בהמשך נקבע מותו על ידי רופא".

מותו של רודיך מתווסף לשנה קשה עבור תושבי ההתנחלות. השנה נפטר גם רבה ואחד ממייסדיה, הרב מנחם פרומן, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. שני תושבים נוספים נהרגו לאחרונה בתאונות דרכים.

נפל לבור מים לעיני ילדיו בגוש עציון - ונהרג

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 22:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully