וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מכונות סיגריות ידרשו להציג תעודת זהות

7.8.2002 / 13:48

במדינה אסרו על מכירת סיגריות במכונות מחשש שקטינים ירכשו בהן בניגוד לחוק; המבקרים: הקטינים פשוט ישתמשו בתעודת זהות של מבוגר; מכונות ניסוי כבר הוצבו במועדוני לילה בלוס אנג'לס

חברת הטבק בראון אנד ויליאמסון יצאה ביוזמה חדשנית: מכונה לממכר סיגריות שתפעל עם הצגת תעודות זהות בלבד. החברה, מנסה כך לעורר את השוק המדשדש של האוטומטים למכירת סיגריות – אך תוך אכיפת החוקים המחמירים בארה"ב נגד מכירת סיגריות לקטינים.

מי שירצה לרכוש סיגריות במכונות החברה, יצרנית "לאקי סטרייק" וסוגי סיגריות רבים אחרים, ייאלץ סבנוסף לכרטיס אשראי להעביר בחריץ מיוחד תעודת זהות בעלת פס מגנטי, באמצעותה תוודא המכונה כי הוא מעל גיל 18. מכונות ניסוי הוצבו במסעדות ובמועדוני לילה בלוס אנג'לס וקליבלנד.

מדינות רבות בארה"ב אסרו מכירת סיגריות במכונות אוטומטיות לאחר שהתגלה כי קטינים מנצלים דרך זו לרכישת סיגריות. מספר המכונות בארה"ב ירד מ-700 אלף לפני 15 שנה לכ-166 אלף כיום.

אולם דוברת האגודה למלחמה לסרטן בארה"ב מתנגדת גם ליוזמה זו. "הקטינים פשוט ישתמשו בתעודת זהות של אדם מבוגר", אמרה סינדי אדאמס לסי.אן.אן. "בחנויות יש את הגורם האנושי שיכול לראות אם הקונה נראה מבוגר מספיק. במכונות אין אפילו את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully