וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוצר יציאות" בעבודה: "אין חו"ל עד אישור התקציב"

20.6.2013 / 0:11

לקראת הקרב על התקציב בוועדות השונות של הכנסת, פנתה יו"ר העבודה לחברי המפלגה וביקשה להימנע מטיסות לחו"ל עד לאישור התקציב ב-1 באוגוסט. "הנוכחות שלנו חיונית"

"עוצר יציאות" במפלגת העבודה: יושבת ראש המפלגה, ח"כ שלי יחימוביץ', ביקשה מחברי הכנסת של סיעתה שלא לצאת מהארץ עד אישור התקציב בכנסת - בעוד כ-50 יום. במייל פנימי שנשלח לחברי הכנסת, שעותק ממנו הגיע אתמול (רביעי) לידי וואלה! חדשות, כתבה יחימוביץ': "כבר דיברנו על כך כמה פעמים בישיבת סיעה, אבל אני רוצה להזכיר ולחדד שעד תום הדיונים בתקציב אין קיזוזים. הנוכחות והפעילות שלנו בוועדות הכנסת ובהצבעות במליאה היא חיונית, והימנעות מקיזוזים היא תנאי בסיסי (אם כי לא מספיק...) לאפקטיביות שלנו כסיעה".

על הממשלה להעביר בקריאה ושנייה ושלישית במליאת הכנסת את תקציב המדינה עד ל-1 באוגוסט. עד אז צפויים קרבות בכמה מוועדות הכנסת - בעיקר בוועדת הכספים ובוועדת הכלכלה, שסעיפי התקציב נידונים בהן. לאור העובדה שבתוך הקואליציה ישנה מחלוקת פנימית סביב סעיפים רבים בתקציב, וכמה מחברי הקואליציה כבר איימו כי לא יצביעו עם הממשלה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית, יש אפשרות שכמה מהגזירות הכלכליות יבוטלו – אם חברי הכנסת של האופוזיציה יופיעו לדיונים בנוכחות מלאה. מדובר בעיקר בסעיפים הנוגעים להעלאת שיעור מס הכנסה, הטלת מס על עקרות בית, ביטול סבסוד הצהרונים והטלת מס על משפרי דיור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כבר דיברנו על כך כמה פעמים". המכתב ששלחה יחימוביץ' לחברי העבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר המפלגה התייחסה לנסיעות לחו"ל, שרבים מחברי הכנסת נדרשים להן במסגרת עבודתם, וכתבה לחבריה כי הם מתבקשים שלא להצטרף למשלחות, גם אם יתבקשו לכך על ידי גורמים בכנסת. "ייצוג ישראל בחו"ל הוא חשוב מאוד, אבל אני מבטיחה לכם שיהיו עוד הזדמנויות רבות לבצע את הייצוג הזה כהלכה. לתשומת לבכם ונוכח שאלות שעלו, זה תקף גם כשיו"ר הכנסת והמחלקה לקשרי חוץ מבקשים", כתבה יחימוביץ'.

יו"ר העבודה, שמשמשת ראש האופוזיציה בכנסת הנוכחית, הוסיפה: "יש לנו כבוד והערכה רבים ליו"ר הכנסת, ואנו מבקשים לקיים חיים פרלמנטריים סבירים ולהגיע עמו להסכמות ככל שזה אפשרי מהפוזיציה של אופוזיציה. אבל מי כמוכם מבין שהמחויבות שלנו הראשונה במעלה בימים אלה היא לציבור ששלח אותנו. דבר זה מתחדד נוכח התקציב וחוק ההסדרים שהם אכזריים וקשים במיוחד, והמשימה להיאבק בהם היא חובתנו הדחופה והמיידית".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully